Lets Kick It - update

Jag har ju antagit Malins utmaning "Let's Kick It!", och känner mig rätt peppad faktiskt. Jag ska dels samla km genom löpning/promenad varje vecka i 4 veckor, och dels anta de uppgifter som Malin lägger ut varje måndag i dessa 4 veckor. Jag har ännu inte samlat några km, men tänkte jag skulle fixa det imorrn på löpbandet. Jag har dock tränat, och så har jag ju funderat över mål inom träning, kost och hälsa för det kommande året, och det har jag skrivit om här.

Såhär ser det då ut just nu för min del i denna veckas utmaning:
- Träna minst 200 minuter under veckans gång! (75/200)
- Testa minst 1 nytt recept (0/1)
- Prova en ny träningsform eller använd ett nytt träningsredskap (0/1)
- Ge dig själv egentid! 60 minuter fördelat hur du vill under veckan. (0/60)
- Sätt upp mål inom träning, kost och hälsa för det nya året (1/1)

Jag har alltså kvar lite träning, men det har jag planerat in tid för både idag (ska öva på mitt spinningpass), imorrn (löpband och samla km) och på fredag (ska vara med då en kompis testkör sitt nua IW-pass och eventuellt också när en annan kompis testkör inför att börja leda bodystep igen). Mest troligt blir det väl vilodag på lördag och söndag så jag är utvilad tills jag själv kör den offentliga premiären av mitt spinningpass måndag kväll.
Jag har också kvar att testa ett nytt recept (ska faktiskt göra det ikväll, då blir det laxpasta med rökt lax), ge mig själv egentid och prova en ny träningsform eller ett nytt träningsredskap. Undrar om jag kan låta IW vara det nya då, har bara provat det en enda gång tidigare och det var över ett år sedan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0