Styrketränad!

Idag körde jag lite styrketräning av bål och biceps. Tyvärr har min biceps på bilden trillat ner på undersidan av armen. Den var väl trött efter träningen kan ja tro...

Ikväll ska jag och Magnus till hans föräldrar och äta god middag och fira valborg. Ska bli mycket trevligt! Jag tänkte också passa på att ta ett bastubad där. Det är riktigt skönt ibland faktiskt, även om jag inte är så förtjust i att det är jättevarmt i bastun. Lite lagom sådär ska det vara...

Igår jobbade jag ju på nya jobbet för första gången! Det var jättekul, och jag känner mig riktigt peppad på att fortsätta där. Nästa jobbpass är imorrn, och då tror jag att jag kommer jobba själv och inte gå bredvid, för det är ett så kort pass. Sen kommer jag få gå bredvid lite mer nästa vecka innan jag får börja jobba mer "på riktigt" själv.

Sol och vindstilla!

Jag blir så himla glad när jag vaknar och ser att solen stilar in genom de små hålen i persiennerna. När jag drog upp persiennen såg jag också att det var totalt vindstilla ute. Ser ut att bli en härlig dag alltså!

Idag ska jag också börja på det nya jobbet som assistent. Är lite smånervös att jag ska missa bussen och inte komma i tid osv. Redan nu har jag kollat upp busstider, och försökt klura ut vilken hållplats jag ska gå av på och sånt. Men det ska nog ordna sig. Det ska bli riktigt roligt hur som helst!

Middag + lyxig vardagsefterrätt

Till middag idag åt vi pasta med bacon- och chaminjonröra. Mycket gott, man steker bara lök, bacon och svamp, och tillsätter sedan creme fraiche i önskade smaker. Nu gjorde vi en rejäl gryta röra eftersom vi ville ha lite matlådor också, och till 4 pkt bacon använde jag 2 gula lökar och 4 burkar creme fraiche.

En stund efter middagen blev vi lite sötsugna och då gjorde jag en fruktsallad på kiwi, apelsin och banan, och la en klick keso på det. Jättegott!

Svettig

Jag tränade lite på crosstrainer idag bara, och så passade jag på att sola lite efter träningen. Svettigt men skönt, och jag fick MASSOR med fräknar! :P

Härlig dag!

Solade lite ute på altanen

Idag har det varit en jätteskön dag, och jag har hunnit med massor! Fixade och donade lite ute på altanen i solen, städade inne, badade Aya, diskade, bäddade, var hundvakt och tränade. Jag gillar produktiva dagar!

Wilda (min svägerskas hund) och Aya på grönbete

Hundarna var med mig ute på altanen när jag donade där. Det var riktigt roligt att kunna sätta upp lite kompostgaller som tinat fram, och göra en större hage utanför altanen åt hundarna. De sprang omkring och grävde, tuggade gräs, busade och lekte. Hundar är så härliga!

Kvällsfika

Ikväll åt jag och Magnus lite kvällsfika bestående av hårt bröd och rött te. Det är som lite mysigt att sitta och äta lite på kvällen till något halvintressant program på TV. Förr oss blev det Mythbusters på discovery channel. Det är ju ganska underhållande ibland.

På torsdag ska jag börja mitt nya jobb som personlig assistent! Pga sekretess kan jag såklart inte berätta så mycket om tjänsten, men jag tror det kommer bli roligt, och framförallt kommer jag få lite mer varierande arbetstider än jag har nu. :)

Två middagar

Igår åt vi grillad pizza till middag

Idag blev det hemmagjorda köttbullar med pasta och lite paprika till middag

Igår åt vi grillad pizza till middag. Man gör det som en vanlig pizzadeg, och så kavlar man ut pizzor till alla som ska ha. Man grillar pizzorna på ena sidan, sedan lägger man på tomatsås och övriga pålägg man vill ha, på den grillade sidan, och lägger pizzan på grillen igen med den ogrillade sidan ner mot glöden och den grillade sidan med alla pålägg på uppåt. Skitgott!

Köttbullar och makaroner är inte heller så svårt. Jag gjorde köttbullar på 500g nötfärs, ½ gul lök (så finhackad man bara kan, annars duger faktiskt lökpulver också istället för löken), 2 ägg och lite ströbröd. Blanda allt det tillsammans med önskade kryddor (jag kryddade med 3 klyftor pressad vitlök, salt och peppar). Sen rullar man bara köttbullarna i önskad storlek, steker dem så man får en fin yta på dem, lägger in dem i ugnen i en form på ca 200 grader (så de blir färdiga inuti också), och sen serverar man med pasta eller vad man nu vill ha till.

Frukost på flyget

Imorse flög vi hem till Luleå igen efter en helg hos mina föräldrar i Västerås. Vi fick frukost på flyget och jag blev riktigt positivt överraskad. Brödet vi fick var både gott och knappt nåt socker i, och till detta fick vi yoghurt med en god müsli, juice och te eller kaffe. Min favorit var, ganska otippat, yoghurten med müslin. Dels tycker jag att yoghurt är ganska syrligt, men det gjorde inget idag, och müslin hade bitar av frukt i sig vilket jag normalt inte gillar, men som idag var riktigt gott. Kanske ska köpa yoghurt och lite frukmüsli nästa gång jag är på affären... Müslin saknade dessutom russin, som jag verkligen inte gillar, så det var ett stort plus!

Härlig promenad längs vattnet

Fr v: Josefin, mamma, jag och Magnus (pappa står bakom kameran)

Nu har vi precis tagit en promenad längs vattnet där mamma och pappa bor. Det var lite kyligt väder, men vi stannade ändå och tog en glass. Bara för att. Jag valde blåbär, choklad och vanilj.

Fik/restaurang i hamnen där vi åt glass

Läckra hojar utanför restaurangen.

Träningsvärk

Igår på gymet

Idag vaknade jag med träningsvärk i rygg, mage och ben som följd av träningen igår. Pinsamt. Var det verkligen så länge sedan jag körde crosstrainer och tränade mage och rygg? På senaste tiden har jag föredragit promenader utomhus och trappmaskinen... Jaja, skitsamma. Skönt att ha tränat i alla fall.

Idag blev det två smörgåsar och lite galiamelon till frukost, riktigt gott! Härligt att sitta på föräldrarnas balkong och inta frukosten också, med utsikt över Mälaren. Extra trevligt att solen strålade också.

Lite senare idag ska vi ta en långpromenad, och till tidig middag/sen lunch ska vi grilla pizza!

Massa mat...

Lunch i Stockholm

Nu kommer en liten rapport för helgen hittills. Vi gick upp kring 7 på fredag morgon, åkte till flyget vid åtta och det lyfte, några minuter försenat bara, strax efter nio. Inget askmoln störde alltså.
Vi åkte in till Stockholm och träffade min pappa, äldsta lillasyster Malin och hennes kille Jonas på centralstationen. Pappa bjöd oss alla på en supergod lunch på Olearys. Jag åt en pasta Alfredo med vitlöksbröd som var fantastiskt god!

Pappa återvände sedan till sitt jobb och vi andra gick lite på stan. Magnus drog efter en stund iväg för att ha svensexa för en kompis och jag, Malin och Jonas träffade en klasskompis till Malin (Emma) och dennes kollega (minns inte vad han hette, kan ha varit Fredrik...) och tog en öl i solen på en uteservering. Jag drack dock ett glas vitt vin.

Efter några timmar i Stockholm lämnade jag syrran och övriga för att ta tåget till Västerås med min pappa som slutat jobbet. Väl där tog jag en dusch och sedan väntade en supergod middag; Italiensk buffé!

Italiensk buffé

Min tallrik

Buffén var supergod, som vanligt när min kära mamma lagar mat. Efter middagen såg vi film och sedan slocknade jag helt utmattad.

Imorse gick vi upp vid nio, jag åt en lättare frukost bestående av fil med lite havreringar och några bitar annanas:

Lördagens frukost

Frukosten var ganska liten, helt medvetet, eftersom vi sen skulle träna! Vi åkte till Friskis & Svettis och jag körde lite crosstrainer och sedan lite core. Härlig start på dagen.
Efter det åkte vi till mamma och pappas lägenhet igen och jag åt lite mackor. Sedan var jag redo för en dag på stan!

Vi åt lunch på en nyöppnad sportbar i stan, där dom serverade en god brunch:

Fattig riddare, en plätt, lite janssons frestelse, bacon och prinskorv. God brunch!

Magnus anlände med tåget från Stockholm strax efter två (han sov över där efter svensexan) och vi gick lite mer på stan.

Hittills har det alltså varit en mycket GOD helg, och just nu sitter vi och väntar på att det ska serveras grillad fläskfilé med klyftpotatis, så det blir inte värre direkt...

Studsar söderut

Åh, jag har varit så dålig på att blogga senaste dagarna. Sorry, men jag har verkligen haft fullt upp!

Idag gick jag upp kvart i fem för att hinna mata och rasta hundarna innan jag började jobba på gymet. Jobbade till elva, och sen gick jag hem, rastade hundarna och åkte iväg med min kära vän Jennie till Piteå för att köpa kaninfoder. Sedan satt vi och fixade lite med hennes hemsida från min dator innan hon for till jobbet.

Idag har jag även tackat ja till ett jobb och nej till ett annat. Båda var jobb som personlig assistent, men det jag tackade ja till kändes mer som något för mig. Naturligtvis kan jag inte beskriva varför osv pga tystnadsplikt, men jag tror att det här jobbet kommer bli otroligt roligt och lärorikt, och jag hoppas att jag får behålla jobbet för lång tid framöver!

Imorrn flyger jag och Magnus till Stockholm, om alla flyg går som de ska (vilket de ser ut att göra nu, men man vet ju aldrig...). Vi skulle ha gått på en MMA-gala men den har blivit uppskjuten pga askmolnet från vulkanen på Island. Vi kommer mest troligt inte ha möjlighet att åka ner på den då, och det verkar som att man i så fall får pengarna tillbaka för biljetterna. Tråkigt, men det blir väl fler gånger.

Istället får vi hälsa på mina föräldrar i Västerås och lite annat kul, så det blir nog en himla trevlig helg ändå! Jennie är den som har gjort det möjligt för oss att åka, hon tar hand om hundarna och matar kaninerna och fiskarna medans vi är borta. Tack!!

För att detta inlägg ska ha något med bloggens tema träning/kost/hälsa att göra så kan jag nämna att mina kära gympaskor och lite träningskläder mest troligt får följa med så jag kan ta nån promenad där nere där våren ju bör ha kommit bra mycket längre än här uppe. Det skiljer ju trots allt 90 mil...

Kvällsmål

Idag köpte jag jordgubbar och annanas och gjorde en god fruktsallad till kvällsmål. Mycket gott! Man kan ju ha vaniljglass och/eller vispgrädde till också om man vill det. Mycket somrigt och gott!

Härlig dag

Idag var jag och hälsade på min kompis Jennie som bor ute på landet strax norr om Luleå. Vi tittade på hennes kaninbebisar och tog en långpromenad med hennes hund "Frallan". Det var vackert väder men lite kyligt, men det känns ändå att våren är här! Mycket härlig dag! :)

Morgonträning

Mina favoritträningskläder

Igår tänkte jag gå på spinpump, men fick sån fruktansvärd huvudvärk att det blev en kortare promenad i friska luften istället. Det hjälpte och huvudvärken minskade. Skönt. Men det blev ju inte så hård träning, så jag stack till gymet imorse istället och körde lite trappmaskin i mina favvokläder. Skorna sjunger ju på sista versen kan jag säga, men det gör inget för dom sjunger helt okej. :P

Snygga skor!

Idag när jag va på stan så såg jag dessa superläckra joggingskor. Motsvarande modell för herr var grå och grön. Båda var riktigt snygga och jag blev väldigt sugen på att köpa dom, men nu sparar jag mina pengar tills vi åker till Stockholm nästa helg. Då vill jag kunna shoppa loss lite. :)

Mumsig frukost

Idag blev det som vanligt fil med müsli, men igår bakade Magnus scones när vi var lediga tillsammans för en gångs skull, och det var jättegott! MUMMA!

Busy helg

Kvällens middag, ugnskyckling med ris, där grönsakerna lyser med sin frånvaro...

Vilken helg jag har haft, det har varit fullt upp och jag har inte haft särskilt mycket tid till att blogga. Igår höll jag en föreläsning i kost på en ridskola i Piteå. Det är ganska vanligt att ryttare bryr sig otroligt mycket om sin häst vid tex en tävling. Hästen ska vila, vattnas, utfodras, torkas av etc. Man glömmer dock bort sig själv och att ladda mellan klasserna om man tävlar i flera klasser osv. Förhoppningsvis lärde dom sig något, och kanske tänker lite extra på sig själva vid långa dagar i stallet och på tävlingar.

Idag har jag varit i Boden på ett styrelsemöte med kaninavelsföreningen där jag är ordförande. Mötet var givande och några viktiga och intressanta frågor diskuterades. Var jättehungrig när jag kom hem så vi slängde in en ugnsform med Stinas kyckling i ugnen och åt kyckling och ris till middag. Grönsakerna lyser med sin frånvaro på bilden, jag vet, men det får gå för den här gången. Gott var det i alla fall!

Middag

Ikväll åt vi middag hos svärföräldrarna. Grillad fläskfilé med potatsgratäng och en god sallad. Var hur gott som helst, och som alltid lika trevligt sällskap av magnus föräldrar och syskon.

Gårdagens middag

Igår åt vi enchiladas till middag. Jag lagade det åt Magnus och vi åt när han kom hem från sin MMA-träning. Det var underbart gott, och lite sting i också vilket är främjande för ämnesomsättningen.

En enchiladas på min tallrik:

Mitt recept på enchiladas:
800g köttfärs
2 påsar tacco-kryddmix
½ liten burk soltorkade tomater (anpassas efter hur mycket tomater man vill ha i)
2 burkar creme fraiche med smak av paprika och chili
2 burkar creme fraiche med smak av vitlök
1 burk creme fraiche naturell
2 tsk sambal oelek
8 små totrillas
ca 3 stora nävar riven ost

Fräs färsen, krydda med tacco-kryddmixen.
Blanda i en buke: all creme fraiche, de soltorkade tomaterna (klippta/skurna i småbitar), sambal oelek och 2 nävar riven ost.
Rulla in färsen i tortillasen, ca 100g i varje tortilla. Det är inte så svårt som det låter, det får inte plats så mycket mer än det i en liten tortilla.
Lägg rullarna i en ugnssäker form. Bred ut creme fraiche-blandningen över tortillasen. Strö över den tredje näven riven ost, och skjutsa in formen i ugnen, 225 grader, ca 15-20 minuter.

Laxrisotto till lunch

Idag åt jag lunch på Unik med Jakob och Petter. Jag valde rökt laxrisotto med örter och ärtstjälkar på. Ärtstjälkarna var hur goda som helst, och risotton var krämig och supergod.

Jag är så glad åt mina helt lediga dagar när jag kan gå iväg på lunch utan att behöva stressa hem till hundar och jobb och liknande. Sällskapet var riktigt trevligt. Jag tycker inte om att gå ut och äta själv, det blir att jag stressar i mig maten. När man äter tillsammans med andra så kan man ta det lite lugnare, prata mellan tuggorna osv. Vanliga luncher här hemma slukar jag i mig på fem minuter, men idag på lunchen var jag sist att ha ätit upp min portion. Det är bra för kroppen att äta långsamt. Att kasta i sig maten blir som ett stressmoment för kroppen, och det ska man ju såklart undvika.

Dagens frukost

Idag drack jag ett glas Pauluns superjuice med acai till filen.

Det är strålande sol ute idag, helt underbart! Jag blir så glad av fint väder, och för varje dag ser jag hur det blir mindre och mindre snö på min altan. Lovely!

Pannkaka till lunch

Idag gjorde jag pannkakor till lunch och åt med hjortronsylt och lite vaniljglass. Jag älskar hjortronsylt. Så himla gott!

Ut i vårsolen

Igår och idag inledde jag dagarna med stavgång i vårsolen. Gågatorna är nu fria från snö så det går aldeles utmärkt att vara ute och gå eller springa. Pga mina lättstukade fötter springer jag dock helst inomhus på löpband och utomhus blir det mest promenader. Med stavarna får jag upp flåset och får jobba med överkroppen också.

Det är fortfarande lite svalt ute, så jag har på mig mina löparbyxor med extra vindskydd frampå, min löpartröja under min fina löparjacka och ett par rejäla löparsockar utan sömmar som är superskönt att gå i. Alla dessa plagg är otroligt skönta och jag älskar dom! Mina gympadojjor är dock slitna och lite trasiga, så jag skulle behöva köpa nya. Men dom funkar ett tag till i alla fall, åtminstone med den ekonomin jag har just nu... Kanske nya till sommaren!

Underbart väder!

Det är helt underbart väder idag, och var det igår också. Såhär såg det ut efter att jag skjutit gevär, när vi fikade i solen på skjutbanans parkering. Så underbart och härligt!

Mina första skott på video!

Igår sköt jag ju som jag tidigare skrev älgstudsare. Det var första gången jag sköt något överhuvud taget. Eller jag har nog kanske någon gång testat luftgevär, men detta var ju ett riktigt vapen!

Jag hade jättekul, och Jakob filmade mina två första skott.

Perfekt efterrätt

Efter kvällens goda middag så skar jag upp lite galiamelon i en skål och åt som tilltugg till reprisen av gårdagens UFC-gala. Helt perfekt, gott och fullt med vitaminer och nyttigheter.

Blivande jägare?

Idag va ja ute på ett skjutfält med några kompisar, varav en var jägare, och skjöt älgstudsare. Jag har aldrig skjutit förut i hela mitt liv, men fick ändå gotkänt av jägaren. Det var hans vapen vi sköt med och det var jätteroligt! Jag har länge varit sugen på att ta jägarexamen, och jag är bara mer taggad på det nu än innan. På bilden är min måltavla, och jag träffade pappret med alla fem skott jag sköt. Man ska träffa i den vita ringen vid sittande jaktprov, så det känns som att jag kanske skulle klara det helt ok om jag bara övade lite. Träffade ju inte rätt med alla, men med några. :)

Squash

Idag spelade jag squash med Magnus. Tycker squash är riktigt roligt, men blir väldigt sur om bollen inte riktigt studsar min väg, alltså att jag har ren otur med slagen. Det stör mig. Visst, beror ju mycket på skicklighet och så också, men när det bara blir så fel flera slag i rad. Tur ja inte är så långsint mot min kära make. :)

Dagena frukost

Idag blev det en lite större frukost än vanligt, fil med müsli, några knäckebrödmackor med ost och Pauluns superjuice. Jag ska iväg och jobba snart, så jag behövde en stadig frukost.

En liten korg med mums

Ja, inte mums som i att äta. Men i en korg i badrummet förvarar jag mina mummigaste kroppsvårdsprodukterna. Det är bland annat min brazil nut ansiktsmask som doftar helt magiskt gott, min olivio hårinpackning från Kreta, och min papaya bodybutter från Bodyshop. Efter ett bad med ansiktsmask och hårinpackning passar en insmörjning med papaya bodybutter helt perfekt.

Dagens middag

Idag käkade vi caesarsallad till middag. Skitgott! Jag gjorde dressingen själv, av ansjovis, olja, ägg, limesaft, parmesanost, senap och lite kryddor. Salladen var av babyspenat och ruccolasallad, och så stekte vi bacon och gjorde krutonger. Mycket gott!

Enkel lunch

Skäms nästan över enkelheten i dagens lunch. Pasta, vändstekt ägg och majs. MYCKET majs. Jag gillar majs. :)

Lite senare ska jag på pilates. Blir nog inga bilder därifrån idag dock...

Pulver på filen

Jag har varit lite smårisig i magen senaste dagarna, så idag strödde jag lite pulvriserat physilliumfröskal (även kallat ispagulafröskal) över morgonfilen. Ett naturläkemedel som sägs motverka både förstoppad mage och diarré. Jag har gett det till hundarna ibland oc tycker det funkar fint på dom. Och det smakar verkligen ingenting om man strör det över filen, så det skadar nog inte mig heller.

Kostar en hundring i naturläkemedelsaffären.

Energy bar

Idag testade jag Special K bliss efter träningen. Gillar ju inte gainomax energybars, men den här var faktiskt helt ok. Jag slukade hela. Dock var den lite liten, den hade gärna fått vara aningens större.

Nu har jag dock fått ett recept av min kära mamma på egna bars som jag ska testa. Om jag får till det ska jag dela med mig av recept och bilder här på bloggen.

Pilates

Idag var jag på pilates. Det ser ut som att jag gör en helt annan övning än alla andra på bilden, men det är bara för att i pilates så ska man göra alla övningar i takt med sin egen andning. Det kan bli lite i otakt med övriga deltagare alltså.
Just denna övning var en armhävning och sedan en arm upp i luften som jag gör på bilden.

Pilates är mycket koncentrationskrävande, så nu efteråt är jag helt slut både i kroppen och huvudet. Skönt, men också väldigt jobbigt. Imorrn blir det mest troligt spinpump istället.

Bra musik är otroligt viktigt

På spinningpasset igår inledde Emilia med en superbra låt, en cover av The Baseballs. Du hör och ser den här:

För mig är musiken på ett pass otroligt viktigt, denna låt (samt Emilias otroligt härliga energi på "scen") fick mig att ge järnet redan från start. Helt underbart. Så ska det vara!

Blåbärsplättar till lunch

Idag gjorde jag blåbärsplättar till lunch. Dom blev inte så snygga, men mycket goda! Jag hade blåbär i smeten vilket gjorde plättarna lite grådassiga till färgen. Nästa gång ska jag lägga blåbär i grädden enbart, alternativt på plättarna efter att jag har hällt smet i pannan.

Med lite mer mjöl i smeten blir den mer trögflytande och rinner inte ut så mycket i stekpannan, vilket kan vara bra om man inte har en plättlagg. Jag hade lite för lite mjöl i idag dock, så de rann ut ganska mycket och fick mystiska former, inte så runda och fina.

Receptet jag gjorde efter idag var som vanlig pannkakssmet, 3 ägg, 3 dl vetemjöl och 6dl mjölk, lite salt och så blåbär i. Men nästa gång ska jag som sagt strö blåbären på istället för i, och ha i lite mer mjöl än idag.

Påskmiddag

Förrätt med sill och potatis

"varmrätt" i form av smörgåstårta

Igår hade jag, Jonas, Petter och Jakob påskmiddag hemma hos Jakob. Vi lagade en supergod smörgåstårta med lax, skinka och avocadoröra, och till förrätt åt vi sill och potatis. Vi spelade lite poker och jag förlorade stort. Men det var roligt ändå.

Vi hade också ägg-knäckar-tävling, där vi målade varisitt kokt ägg, och sedan knockade dem mot varandra, tills ett av äggen gick sönder.

Jakobs ägg med en alien på

Mitt krigarägg

Jakob förlorade mot mig

Mitt ägg vann över alla andra ägg! Stor ära.

Dagens frukost

Dagens frukost består av fil med müsli. Senare idag ska jag ner på stan och se om jag kan hitta några skor och jeans. Mina favoritskor och mina favoritjeans har gått sönder, så jag behöver nya...

Glad Påsk!

Bild från jobbet, vår svarta tavla där vi skriver meddelanden åt våra kunder. Fint va? :)

Dagens sena lunch

Idag gjorde jag en tomatsås med pasta och en mozarella- och tomatsallad.

Recept på tomatsåsen:
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
400g finkrossade tomater
oregano
basilika
salt
peppar

Fräs lök och kryddor, häll på tomaterna. Låt sjuda nån minut så allt blir varmt. Klart!

Salladen var bara en mozarellaost och lite körsbärstomater i småbitar som jag blandade ihop.

Otroligt enkel lunch, och jättegott!

Träningsstrumpa

När jag tränar vill jag ha korta strumpor. Mina älsklingsbyxor att träna i är 3/4 korta, och jag vill inte ha strumpor som sticker upp ovanför skon i korta byxor. Då är dessa strumpor helt perfekta.

Trappmaskinen väckte mig idag

I morse var jag på gymet. Så himla skönt efter att inte ha kunnat träna på flera dagar pga att jag haft fullt upp med annat. Men idag har jag all tid i världen, och jag drog iväg strax efter tio i morse efter att ha sovit tills jag vaknade av mig självt.

Trappmaskin har jag inte tränat på flera år, så jag lär få fin träningsvärk imorrn! Man börjar svettas direkt, och det är en ganska skön träningsform. Jag tittade på Top Model samtidigt, tycker det är så himla faschinerande att se vad dom kan göra med smink, och hur duktiga dom är på att förvandla modellerna. Riktigt häftigt!

Våren är på väg!

Nu smälter det, det är massa slask ute och man behöver nästan gummistövlar! Det är inte vackert, men det är ändå så härligt! Det skvallrar om att våren är på väg, och snart är marken bar och redo för långa löprundor och gympa utomhus på fräscha gräsmattor!