2012



Nytt år - ny start! Efter att ha skrivit en kort sammanfattning av 2011 i förra veckan, blev jag lite sugen på att skriva ett inlägg om det kommande året, mitt 2012. Det går säkert att kalla några av sakerna i det här inlägget för nyårslöften, men jag kallar det för mål och förhoppningar :)

Träning
Med min träning har jag som mål i år att bli bättre på att löpträna. Målet är att löpträna en gång i veckan, och till hjälp nu i början har jag ju Malins km-samlartävling! Jag har inga förhoppningar om att vinna den tävlingen, men jag vill i alla fall samla några kilometer, 5 är ju bättre än 0!
I och med ett nytt schema på jobbet kommer jag få möjlighet till att planera in träninge lite mer regelbundet, vilket känns jättekul. Jag har därför som mål att bli bättre på att planera och prioritera träningen. Jag har ju sådana fina möjligheter till det på mitt jobb, så allt annat vore ren idioti!

Kost
När det gäller kosten så testade jag ju förra hösten (2010) att ändra på kosten och det funkade jättebra. Jag gick, på drygt ett halvår, ner 10kg genom att äta mindre portioner, fler måltider under dagen (större mellanmål och mindre "huvudmål"), samt käka liiiite mindre av bröd, pasta, ris och potatis, och istället äta mer frukt, grönsaker, bra protein och bra fett. Detta kombinerat med härlig träning fick min kropp att må jättebra då, och mitt kostmål i år är att komma dit igen. Det krävs lite mer planering, men den tiden som går till planeringen har man ju igen många gånger om när man väl ska stå där och laga sin mat - det är ju så enkelt när man vet vad man ska göra och redan har storhandlat hem allt! Dessutom mår man mycket bättre också, det blir mindre stress och bättre mer välplanerad mat.

Jobb
Mitt jobb är det bästa som finns, och jag trivs rysligt bra med det, vilket jag känner mig jättelyckligt lottad för. Jag vill fortsätta utvecklas i min yrkesroll, vilket alla härliga kunder och fina kollegor hjälper mig med varje dag. Under året som kommer ska jag också börja ge thaimassage professionellt, dvs till betalande kunder, vilket ska bli jätteroligt, och jag ser fram emot att få utvecklas som massör. Jag kommer också att börja leda spinning på jobbet, och nu under våren är det spinning 75min jag ska hålla i. Riktigt utmanande och spännande! Jag vill förstås utvecklas som instruktör och förmedla pepp och inspiration till mina passdeltagare. Nu i början av terminen kommer jag utbildas inom Activio, pulsbaserad spinning. Deltagarna kan ha ett pulsband på sig (det är frivilligt), och passet baseras på deltagarens egna puls. Under olika delar av passet ska deltagarna ligga på en viss % av sin maxpuls, och som ledare ska jag guida deltagarna dit. Ska bli jättekul att få testa på det!

Personligt
Under 2011 lärde jag mig mycket om mig själv och vad jag klarar av, och det känns som att 2012 erbjuder massvis med möjligheter till äventyr och personlig utveckling. Jag och Jakob har en del planer, och det blir nog en utmaning i sig att få tid till allt vi vill göra. Vi får se exakt vad och hur det blir, men oavsett så kommer det bli toppen. Jag känner mig väldigt optimistisk, 2012 kommer att bli ett sjukt bra år!

Kommentarer
Postat av: Nilma

Härliga mål! Du kommer få ett bra 2012, det känner jag på mig :D



SV: Ja, jag är lite nyfiken på den boken faktiskt :)

2012-01-04 @ 11:51:02
URL: http://www.nilma.se
Postat av: Malin I Form

Hoppsan, fel bloggadress! Kommentaren ovan är alltså från mig!

2012-01-04 @ 11:51:23
URL: http://www.maliniform.com
Postat av: Epp

Hej Anna! Jag hänger på dina mål för kost och träning och ser fram emot att följa dig på bloggen. Förhoppningsvis vill du dela med dig av lite tips också :) Hoppas att du når dina mål och att du och Jakob får ett toppenår! Kram

2012-01-04 @ 16:42:05
Postat av: Lena

Morr, jag då? Har noll inspiration, kan inte ni hurtbullar (Epp o Anna) hjälpa till att motivera mig? Blev iofs lite peppad av detta inlägg :)

2012-01-04 @ 17:39:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0