Hemma igen!

Nu är vi då i landet Sverige igen! Vi har haft en jättebra semester i Spanien med massvis med sol, bad, god mat och härligt sällskap. Vi har bott i ett litet hus som mina farföräldrar äger där nere i Torrevieja, ett jättefint ställe med en pool i området och havet inom synhåll.

Idag ska vi gå på gröna lund och träffa lite kompisar här nere i södern innan vi far upp mot norrland igen. Har varit i kontakt med hus-, kanin-, och hundvakterna och allt är bra där hemma också. Känns bra. Bjuder på lite bilder från semestern här då, men en mer utförlig rapport kommer nog längre fram, när jag är hemma i Luleå igen.

Träning i värmen

En lite avsides strand, jättefin. Badade där sista dagen.

Den strand vi badade mest vid; Cabo Roig.

Framme!

Äntligen är vi framme i Västerås hos mina föräldrar! Resan tog 11 timmar, och även om jag älskar att köra bil, och det har gått väldigt smidigt, så är det skönt att vara framme. Husvakten har meddelat att huset står kvar, och enligt hundvakten så sköter sig hundarna exemplariskt so far. :)

Nu närmast väntar en dusch och sedan god middag. Very najs!

Sommarträning!

dips är superenkla att göra utanför gymet, och ger skön träningsvärk i triceps!

Om man (som jag) ska bort över sommaren och inte har tillgång till sitt vanliga gym, så kan det vara skönt att ha en liten reservplan så att inte träningen blir helt lidande. Själv kommer jag ägna mig åt följande:

hopprep - har beställt ett eget med kullager från www.bodystore.com som jag ska öva hopp på, och då särskilt double unders. Har aldrig kunnat det, men nu j-lar!
promenader - är inte så förtjust i utelöpning, men syrran kommer nog lyckas dra med mig på en tidig löprunda eller två när vi ses. I övrigt blir det nog mest raska promenader, kanske med stavar.
simning - bada i pool och hav kommer jag göra varje dag under semestern. Simning kan vara både avkopplande och svinjobbig, beroende på hur hårt man simmar förstås. Jag kommer växla :)
styrketräning - med den egna kroppen som vikt. Armhävningar, sit-ups, dips, benböj av olika slag, utfallssteg av olika slag mm. Här finns alla möjliga övningar att välja mellan, och det går att göra träningen omväxlande, rolig och JOBBIG!

Så slappa inte ihop helt under semestern! Det blir så mycket godare med den där drinken, den där efterrätten etc om man jobbat för att förtjäna den. Och så blir det inte lika jobbigt när man väl kommer hem igen och tar tag i träningen :)

Tälta i skärgården

Abilica JumpUp hopprep - 129kr på Bodystore.com

Idag efter jobbet plockar Magnus och Jakob upp mig så ska vi ut i skärgården och åka båt och tälta! Just nu ser vädret lite mulet ut, men Yr.no och smhi.se utlovar uppehåll, så det blir nog en rätt trevlig kväll. Liiite regn skadar ju inte heller, men jag hoppas vi slipper ösregn!

Idag är ju förresten min sista dag på jobbet före semestern. Najs! Älskar mitt jobb, men det ska bli riktigt skönt att få spendera lite ledig tid med Magnus, föräldrar och syskon. Har varit lite stressad på sista tiden och behöver verkligen slappna av. Hoppas bara jag lyckas med det...

Ska verkligen försöka att hålla igång med lite träning under semestern också, även om jag ju inte kommer träna lika mycket som vanligt kanske. Har beställt ett hopprep med kullager från Bodystore.com, och under semestern ska jag träna så att jag när jag kommer tillbaka kan köra double unders. Det är mitt stora mål denna sommar. Och jag SKA lära mig!

Längtar

Quesada Aqua Park, Torrevieja

Ganska långsamt på jobbet just nu. Visst finns det småsaker att göra, men det är inte så många tränande gäster, vilka ju är det absolut bästa med mitt jobb. Passar alltså på att drömma mig bort till semestern som nu är inom räckhåll. Vi ska som sagt åka till Spanien och väl där kommer vi bland annat besöka en Aquapark! Längtar jättemycket!!

Är lite nervös för hur mina kära tomater och pelargoner kommer må utan min kärlek, men jag har sådan tur att vi har husvakt medans vi är borta, så förhoppningsvis ska dom få kärlek ändå! :)

Morgonpigg!

Inatt har jag sovit bra faktiskt. Eller helt okej i alla fall. Vaknade kl 7 av mig självt och var då rätt pigg, och på jättegott humör! Gick alltså upp och duschade och sånt. Mycket najs. Nu är Lina i duschen, och lär stanna där i typ tre timmar, så jag ska städa vårt rum och fixa så vi kan checka ut före kl 10. Sedan blir det frukost innan vi beger oss till kaninutställningen för att hämta alla kaniner vi ska ha med oss upp. Tåget går strax efter kl 13, och jag längtar faktiskt lite hem. Ska bli trevligt att få krama maken! <3

Baaada!!

Åh, sååå najs! Jag och Lina blev badsugna och har nu tagit oss till en strand. Supernajs med ett dopp, och det var rätt varmt i vattnet. Nu ligger vi på stranden och solar. Så skönt att komma ifrån kaoset och folket på utställningen, man blir så trött i huvudet... Och så fick vi lite vardagsmotion också! :)

Ikväll ska vi försöka hitta en mysig restaurang och äta en god middag på. Tror det blir en najs dag :)

I Alingsås

Befinner mig i en liten håla i södra Sverige som går vid namnet Alingsås. Här är det en kaninutställning, och jag har åkt hit med min kära vän Lina, och en herrans massa kaniner. Det regnar och vi ligger och slappar på vandrarhemmet vi bor på. Är jäkligt trött, för vi åkte nattåg hit och med djur får man inte någon liggplats, utan bara sittplats. Så jag har inte sovit så mycket. Kommer sova gott inatt med andra ord.. Snart ska vi ge oss ut i regnet och hitta en icabutik så vi kan handla lite frukost till imorrn bitti. Vi har pratat om att gå och bada, men det är tveksamt om vi kommer orka det idag. Blir kanske imorrn istället, då ska det enligt yr.no va finare väder här :)

Celsius!!

I måndags anlände en halv pall Celsius till StiL. Jag gillar Celsius, som ger energi i form av koffein och taurin, men innehåller vääääldigt lite kalorier. En Celsius får då mig rejält taggad inför träning, perfekt om jag är trött, som jag kommer vara på träningen ikväll! Phu!

Allra bäst tycker jag om smakerna Citron/lime och Apelsin. Mumma!

Ny bikini!

Du och jag på beachen i sommar

Igår köpte jag ny bikini! Den gamla var för stor och riktigt sliten, så det var helt klart dax för en ny. Jag tyckte den här var både fin och satt bra. Tidigare har jag alltid köpt ganska tråkiga bikinis, typ bara svart, men nu kände jag att jag ville vara lite roligare, och blommiga mönster på bikinis tycker jag är fint. Ska bli najs att pressa på beachen i Spanien om två veckor med den där på!

Ont i precis heeeela kroppen!

Träningsvärken har slagit till, med full kraft, mot varenda muskel i hela min stackars kropp! Armar, ben, rygg, mage, skuldror, rotatorcuffen, bröstmusklerna... ja allt värker. Ska bli mycket spännande att träna crossfit i eftermiddag... :/

Helt slut!

Träning utomhus igår

Igår skulle jag och Jakob träna ihop, men funktionella gymet var lite trångt så vi körde pass istället, Cardio X-fit. Nu under sommaren så kör vi vissa pass utomhus när det är fint väder, och det var det igår. Helt sjukt jobbigt var det! Jag var heeeelt slut efteråt, och cykelturen hem var inte att leka med, usch. Rysligt jobbigt.

Idag är jag fortfarande trött i kroppen, och så har sovit jäkligt dåligt inatt också, drömt konstiga drömmar och vaknat ofta. Bidrar förstås också till tröttheten. Får väl se hur jag fixar jobbdagen. Mest troligt tar jag en tupplur i hängmattan när jag kommer hem. Längtar redan!

Nu ska jag skutta in i duschen och försöka vakna till lite! I eftermiddag ska jag shoppa ny bikini!

Lycka

Har varit kass uppdatering i helgen, men jag har varit busy... Bland annat med att åka hoj, som synes ovan. Gissa om jag var lycklig?? Jäklar va kul de va! Så nu är jag förstås ännu mer sugen på mc-kort och egen cykel!

I lördags satt jag på min vanliga cykel och cyklade 3 mil i rantrampet. Jag hade anmält mig till 7 mil men ångrade mig. Helt rätt visade det sig, 3 mil var aldeles lagomt! Vi (jag och Jakob, som åxå va me) cyklade på 1h23min. Helt okej tid tycker jag, med tanke på att vi cyklade och pratade hela tiden, så det var aldrig så vi körde järnet direkt. Trevligt som fan med sällskap hela vägen!

Igår tog jag med mig Jakob till Boden för att köpa hundmat (fick låna Jakobs bil eftersom jag fick punka på min i fredags natt!), och på vägen hittade vi Rödbergsfortet, en del av Bodens fästning. Jakob hade visst hört att det skulle vara maffigt, så vi åkte dit. Då visade det sig att de skulle ha en guidad tur bara en kvart senare, så vi hakade på. Det var väl helt okej, men lite tråkigare än jag trodde det skulle va faktiskt. Hade verkligen ingen aning om att det fanns fästningar och borgar i Boden, men ja, nu vet jag det :P

Efter det for vi och åkte lite hoj, och badade (jätteskönt!), och sen blev det slapparkväll för hela slanten.

Idag ska jag jobba, fixa punkan på bilen, massera, och sedan träna. Full rulle, som det ska va :)

Fredag!

Härligt väder idag så jag tog cykeln till jobbet. Borde jag ha gjort igår också, var rätt sur och irriterad, och en cykeltur hade nog botat det lite grann... Men just eftersom jag var sur så tog jag bilen. Och så var jag lite stressad också...

Hur som helst, idag är jag på gott humör, trots att jag sitter inne när det är så fint väder ute. I eftermiddag ska jag träna med ett härligt gäng, och sen åka mc hem, wohoo! Makes my day!

Ikväll blir det gomat med grillat, och efterrätt med rabarberpaj. Och så ska vi lära min kära kollega Camilla att spela poker. Ska bli jättekul! Så härligt med fredag!!