Sh'bam!

Knärehab i gymet idag
 
 

Igår hade vi lite after work med jobbet på O'Learys med buffé och bowling. Jätteroligt var det, och innan vi for dit så hann jag med att testa ett nytt pass på StiL, som kallas Sh'bam. Det är ett danspass från Les Mills, 45 minuter långt och med en skön musikblandning (inte som Zumba alltså, som bara har salsamusik). Dess slogan är "Come as you are, leave as a star", och tanken är att alla, oavsett eventuell tidigare danserfarenhet, ska kunna delta. Perfekt för mig då alltså, som inte alls kan dansa :) 
Jag tyckte passet uppfyllde mina förväntningar. Det var rolig, fanns låtar jag gillade och jag kunde ta typ alla steg. Jag blev varm och svettig, något som aldrig förut hänt på danspass eftersom jag pga koreografin inte kan ta ut rörelser, utan måste tänka en massa hela tiden. Så jag ger tummen upp för Sh'bam!
 
Det som dock var tråkigt var att pga hopp och skutt i passet så sa mina knän ifrån, och de gjorde rejält ont efter passet. Jäkligt trist, men det är väl bara att inse att jag slarvat för mycket med min rehab och helt enkelt inte är redo för sådan typ av träning än. Detta gav mig en liten spark i baken att pallra mig iväg till gymet idag och köra knärehab. Det gjorde ont i knäna att köra den idag, och det har det inte gjort på länge, så dansen var verkligen  inte bra. Bara att bita ihop och fortsätta rehabba helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0