Rehab + rygg

I morse åkte jag tidigt med kollegan Camilla till jobbet och körde ett pass i gymet före dagens arbetspass. Det blev veckans andra knä-pass (rehab) och till det körde jag lite ryggövningar. Har haft lite klurigt att hitta bra ryggövningar eftersom jag tycker det mesta känns mer i benen än i ryggen, eller inte tar alls. Idag testade jag lite magliggande flyes med hantlar, samt bred rodd i TRX-band. Avslutade med raka marklyft (utan att böja på mina klena små knän). Kände mig hyfsat trött i rätt muskler, men jag är inte helt nöjd än. Får testa igen nästa vecka.
 
Imorrn är det besök hos sjukgymnasten igen, mer nålar och laser och kanske lite tejpning. Förhoppningsvis får jag lite fler tider också, för mer regelbundna besök framöver. Blir hur som helst vilodag imorrn, vilket känns helt okej eftersom jag har tränat varje dag denna vecka. Ska snacka lite mer med sjukgymnasten också om min framtida rehab, om jag ska fortsätta som vanligt eller om jag ska trappa ner knäträningen medans jag får akupunktur. Har ju ingen aning om hur sånt funkar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0