Nyaste övningen

Min nyaste rehab övning
 

Igår körde jag rehab på gymet då jag hade lite tid över, och bland annat så körde jag en ny övning för knäna som Hanna har gett mig. Jag ska stå på en liten kudde med ena foten och med andra så drar jag i en vikt. Jag ska fokusera på att ha en stabil höft, spänna rumpan, och benet jag står på ska vara lätt böjt. Det är SVÅRT! När jag såg en annan på gymet göra samma övning tänkte jag att det ju såg ganska lätt ut, men hon hade kört den ganska länge visade det sig sedan. Jag hade svårt att tänka på allt jag skulle tänka på, hade svårt med balansen och jag blev snabbt trött i det knä vars ben jag stod på (vilket också är det knä som tränas i övningen, inte det på benet som drar vikten). Jag ska dra åt alla fyra håll, och på båda benen.
 
Nästa gång jag rehabar ska jag inleda med denna övningen, och testa om jag kanske inte blir lika trött i knäna lika snabbt då. Så orkar jag kanske koncentrera mig bättre på alla komponenter i övningen. Skitbra övning, tyckte jag, eftersom jag verkligen känner trötthet i knäna, utan att jag får det minsta ont. Jag känner det som att övningen faktiskt kan komma att ge en bra effekt, och det gillar jag :)
 
Tog förresten bort den nya tejpningen kort efter att jag bloggat om den. Den kliade rätt bra, och Hanna sa att om det kliade så skulle jag ta av den. Var helt röd och öm där tejpen suttit, och det var inte bara för att jag nyss slitit av tejp, det var rött runt om också... :/
 
Rött efter tejpen
 

Jag tyckte ändå att själva tejpningen var bra, men eftersom den kliade och det blev så irriterat så kommer jag nog kanske inte vilja köra med den igen. Får se vad Hanna ser när jag ska träffa henne lite senare idag. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0