Utmanin: cykel

Kände mig så nöjd över mina inköp till cykeln i förrgår (lyse), att jag igår cyklade till jobbet trots att det spöregnade hela dagen. Och när jag cyklade till jobbet i spöregnet så tänkte jag: "nu är ju jag en sån där hurtig jävel!". Ni vet, en sån där man ser genom rutan på bilen eller bussen på väg någonstans, som kämpar på sin cykel oavsett väder. Det kan vara kraftig motvind, regn, snö, eller allt på en och samma gång, och ändå så cyklar de vart de än ska! Sådana personer blir jag så imponerad av, och jag har aldrig varit sådan själv. Vardagsmotion är ju inte min grej, jag är egentligen ganska slö, och trivs väldigt bra i gymet etc etc.
 
Men då i går, när jag själv cyklade till jobbet i regnet, och framförallt hem från jobbet i regn och mörker, så kände jag att jag äntligen var lite sådär hurtig och vardagsmotionerande. Härlig känsla faktiskt. Och vädret var faktiskt inte så farligt, det var rätt ok att cykla ändå.
 
Och så föddes tanken: en utmaning! Jag ska cykla till och från jobbet varje dag hela oktober månad. Inte ta bussen en enda gång! Så nu är utmaningen igång. Den som känner för det får ju mer än gärna haka på, så peppar vi varandra!
 
Självklart cyklade jag alltså till jobbet även idag. Det var ju ett sånt där perfekt väder, lagom svalt, helt vindstilla och inget regn. Så jag slog nytt rekord med typ 20 sekunder. Inte så imponerande kanske, men jag satsade på nytt rekord, och cyklade för allt jag var värd, så jättemycket snabbare än såhär går det nog inte. Idag cyklade jag då på ca 20 min och 20 sek. Men cyklar jag varje dag till och från jobbet så kanske det inte behöver bli lika jobbigt att cykla lika snabbt nästa gång :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0