Min cykelutmaning

Ja, hur går det nu med min utmaning att cykla till och från jobbet varje dag? Jo, än så länge går det bara bra. Till och med igår, efter utbildning i kettlebell som drog över så vi var klara 21.45 på kvällen, så tog jag cykeln istället för att åka bil med Camilla hem fast jag hade möjligheten. Det kändes faktiskt rätt stort, eftersom jag var ganska så sugen på att tigga skjuts. Men jag tog ändå cykeln, och det gick ju jättebra. Och framförallt känner jag mig ju så stolt nu efteråt!
 
Imorrn ska jag fram och tillbaka till jobbet två vändor, och har faktiskt täntk cykla båda gångerna. Blir några duschar under dagen, eftersom jag blir svettig av cyklandet, men det gör inte så mycket. Jag kommer ha gott om tid att cykla, och så kommer jag framförallt bli väldigt nöjd med mig själv efteråt. :)
 
Så ja, jag tycker det går bra. Med tanke på att jag kliver rätt in i duschen när jag kommer till jobbet så spelar väder och svett ingen roll, och det är himla smidigt. När jag kommer hem är det ju samma sak - direkt in i duschen och sedan kryper jag ner i mina mjukiskläder. Perfekt!
 
Nu har jag ju då investerat i lysen och reflexer, och fått en cykelhjälm. Nästa investering, om det blir någon, är nog att skaffa dubbdäck. Sedan är jag faktiskt sugen på att lämna in cykeln för att fixa växlarna som inte så ofta vill funka. 2ans växel får jag i utan problem, 1an funkar aldrig, och 3an funkar ibland, och då med lite trixande och lirkande. Och det stör mig lite. Men vi får se om jag ids fixa det innan vintern, det är ju om jag ska cykla vintertid, och det har jag inte tagit nåt beslut om än :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0