Cykelutmaningen?

 
Jag hade ju som utmaning för mig själv att cykla till och från jobbet hela oktober månad. Det gick sådär. Rullade på bra tills det frös på och blev is och snö ute, sedan blev jag tvungen att ta bussen. Har inga dubbdäck på cykeln och ville helst inte ha ihjäl mig för utmaningens skull. Tanken var dock hela tiden att jag skulle ta cykeln så fort snön smälte bort, men när den gjorde det så frös det på direkt igen, så det var en massa is överallt. Och så har det varit sedan dess, så det är faktiskt INTE på grund av lathet eller regn/blåst som jag gav upp cykelutmaningen, utan bara pga säkerhet. Så nu ligger cykelhjälmen på hatthyllan tills vidare, men blir det plusgrader och is/snöfritt igen så kommer jag nog passa på att cykla. Är inte alls så förtjust i att åka buss. Det tar lång tid, är mycket folk så det blir trångt, och så blir jag så dåsig och trött av att sitta och bara åka i en halvtimme varje morgon. Cykelturen till jobbet var uppiggande och uppfriskande, och sedan kunde jag ta en skön dusch när jag väl kom fram. Inte alls lika trevligt att åka buss faktiskt...
 
Så summan av utmaningen är att den inte lyckades, men mer för att jag valde en månad för sent på året än att jag bangade pga lathet. Och har utmaningen gjort mig mer vardagsmotionärig? Nja, jag vet inte det heller, men när jag cyklade så fick jag ju såklart mer vardagsmotion än utan. Och jag har insett att jag föredrar cykling framför buss när väglaget tillåter cykelturer, så det känns ju lovande inför våren :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0