Bäst/sämst med instruktörsyrket

Jag brukar vara galet uppåt efter mina pass
 
 
Läste att Therese som driver bloggen Spark i baken svarade på en läsarfråga angående instruktörsyrket och vad som var roligast/tråkigast/lättast/jobbigast med att vara instruktör. Nu har jag inte varit instruktör ens i närheten av lika länge som Therese, men här är mina svar på frågorna:
 
Roligast med instruktörsyrket:
Utan tvekan själva utförandet, att leda passet. Alla mina underbara deltagare gör det så fruktansvärt roligt, jag blir alldeles varm i kroppen när jag tänker på det. Så fantastiskt att jag får vara med om att peppa och inspirera så många varje vecka! Love it!
 
Tråkigast med instruktörsyrket:
Att leta musik. Är inte så superintresserad av musik, utan får leta och rota ganska länge innan jag tycker mig hitta rätt musik till rätt grej. För mig är det också ganska viktigt att det känns bra, och att musiken passar, jag är noga med det. Då blir det ju lite extra jobb :)
 
Lättast med instruktörsyrket:
Vet inte vad som är lättast. Att prata under passet kanske. För mig kommer nog snacket ganska naturligt.
 
Jobbigast med instruktörsyrket:
Att köra ett nytt pass. Jag blir lite nervös, eftersom jag tycker mig ha stora förväntningar på mig. Mina deltagare har berömt mig så mycket för mina pass, och då känner jag att jag måste överträffa det senaste passet jag kört osv. Samtidigt är det ju svårt att göra alla nöjda, så jag försöker fokusera på vad JAG gillar med passet osv. Om inte jag gillar passet så kommer ju ingen av deltagarna göra det heller :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Jusefin

Jag tror att vi skulle bli ett ganska bra team då haha, eftersom jag har typ 10 pass i huvudet vad gäller musik osv men aldrig skulle våga eller vilja hålla i ett pass framför så många människor ;)

Svar: Schysst, då ska jag rådfråga dig inför nästa pass! :)
Anna Meissner

2012-10-05 @ 08:58:58
URL: http://jusefinlouice.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0