Magträning

Magövning to die for
 
 

Med min nyfunna pepp för styrketräning så körde jag idag ett skönt magpass! Utan att ha planerat något alls så växlade jag mellan olika övningar, och jag körde både favoriterna och de jag gillar lite mindre. De jag inte gillar är jag rätt kass på, och det är nog därför jag inte gillar dem. Desto bättre alltså att köra även dessa, så jag blir bättre!
 
Bland annat så körde jag liggande kettlebellyft, en övning jag hittade i Fitness Magazine nr 4/2012, där de hade flera jättebra magövningar. Artikeln kallades "magmuskler att dö för!", och jag håller med om att flera av övningarna där verkligen är skitbra. Bland annat denna då, där man ligger platt på rygg, sedan lyfter man benen rakt upp i 90 grader. Steg 2 är att med benen rakt upp, lyfta en kettlebell lite från marken, som på bilden, innan man saaaaakta sänker benen igen till rakt liggandes. Först när benen är nere i backen igen så sänker man kulan, och så börjar man om. Känns i precis hela magen, och det är störtskönt! Jag kör så många reps jag orkar i 3 set, och det brukar bli mellan 6-10st, så även idag.
 
Imorrn är planen att bli spöad av sambon i squash! Ska bli jättekul att spela, det var länge sedan sist för oss båda, så det är på tiden. Efter att jag bokat in oss på en squashtid så såg jag att precis när den tiden är slut, så är det 5 min tills vår instruktör Sara kör CxWorx, så då beslutade vi att vi kör det passet direkt efter squashen. Så det blir magträning två dagar i rad - jeez! Undrar om jag kommer få träningsvärk...? Hoppas!
 
Och apropå träningsvärk så kan jag meddela att prognosen från igår var helt korrekt - jag har en underbart fin träningsvärk i skinkorna idag efter gårdagens nya rehabövningar. Då vet jag att åtminstone min rumpövning utfördes korrekt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0