Kite på isen!


Jag känner på stora draken


Idag var jag och Jakob på lektion i Kite! Det var verkligen superkul, och riktigt jobbigt. Vi tog en lektion tillsammans av Lule Kite AB, ett jättegulligt par, Per och Iris, som kör ihop. Vi var ute hela förmiddagen och fick först känna på att styra varsin liten kite, och sedan fick vi känna på en större. Den lilla tror jag var på 4kvm, och den stora på 15. MYCKET kraft i den större, det var en helt annan känsla. Tur draken satt fast i en sele, med armarna vet jag inte om jag orkat hålla i ordentligt! Jakob hann spänna på sig bräda och åka lite efter draken på den, men så långt hann inte jag innan vinden mojnade. Kanske nästa gång :)

För både jag och Jakob blev frälsta, och kommer helt klart prova åka igen. Vet inte om det blir nåt mer denna vinter, men till sommaren i alla fall. Sommartid kör man på vattnet istället förstås, och det blir ju ytterligare ett svårt moment i det hela - att hålla sig flytande :)

Alla bilder i detta inlägg är fotade av Iris Hulsman och Per Lindgren, Lule Kite AB.


Jag och stora kiten




Stora kiten är STOR (mellan oss och kiten har vi över 20 meter)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0