Let´s Kick It - vecka 3

Okej, halva tiden har gått (2 veckor av 4) och Malin trappar upp utmaningarna! Denna vecka är det följande som gäller:

- Avverka minst 6 träningspass under veckan (0/6)
- Byt ut två luncher/middagar mot vegetariska alternativ (0/2)
- Skriv en lista med 10 bra saker om dig själv och sätt upp den där du kan se den varje dag!
- Stå i jägarvila sammanlagt 20 minuter under veckan (0/20 min)
- Genomför så många armhävningar du bara kan under veckan, på knä eller på tå.

Känner mig redan nu lite "anti" mot att byta ut minst 2 måltider mot vegetariska alternativ. Har aldrig varit något stort fan av vegetarisk mat och äääälskar kött! Dessutom har vi redan gjort matplaneringen för denna vecka och den innehåller ingen vegetarisk mat, däremot kyckling och fisk. Får se hur det går...

6 pass på en vecka känns också rätt tungt, särskilt som att jag brukar köra rätt långa pass, men jag ska göra mitt bästa och förhoppningsvis går det vägen. Jägarvilan lär jag få ägna mig åt varje dag för att få ihop 20 minuter, shit va tungt!! Armhävningar får jag väl också ägna mig åt varje dag, bara för att få ihop så många som möjligt. Och så ska jag ju samla kilometer också genom löpning eller promenad. Phu! Tuff vecka, men det ska bli roligt!

När det gäller listan med 10 bra saker om mig själv ska jag sätta igång och skriva genast! Undrar vart jag ska sätta upp den bara... :/

Kommentarer
Postat av: Ingrid

alltså, nu lurar du din bloggläsare. Jag minns när du var 15 år där du var väldigt anti kött. Visserligen bröt du det efter 6 månader m grillad korv.....men du var mycket för vegetarisk mat....

2012-01-17 @ 19:14:12
Postat av: Anna Meissner

Hej mamma! Jo, jag hade ett halvår då jag var vegetarian, men var aldrig särskilt förtjust i vegetarisk mat (bönor, ärter, linser etc). Var engagerad i föreningen "djurens rätt" och det räckte för att hålla mig från kött i ca 6 månader. Det som till sist fick mig på fall var dock chicken nuggets i skolan. Blä!

2012-01-18 @ 09:24:21
URL: http://studsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0