Let´s Kick It vecka 2

Förra veckan var första veckan i Malins utmaning "Let´s Kick It", och det gick helt ok för mig. Jag är med i utmaningen om att genom promenad/löpning samla km, och där samlade jag förra veckan hela NOLL km! Jag hade planerat in löpning men fick lite ont i halsen, blev skraj, och skippade det. Ville inte riskera att bli sjuk inför spinpremiären ikväll...

Övriga grejjer gick det såhär med:

- Träna minst 200 minuter under veckans gång! (225/200)
- Testa minst 1 nytt recept (1/1)
- Prova en ny träningsform eller använd ett nytt träningsredskap (0/1)
- Ge dig själv egentid! 60 minuter fördelat hur du vill under veckan. (60/60)
- Sätt upp mål inom träning, kost och hälsa för det nya året (1/1)

Klarade alltså allt utom det där med ny träningsform/nytt träningsredskap.

Denna veckas utmaning ligger redan ute på Malins blogg, och den ser ut såhär:

- Träna minst 300 minuter under veckans gång! (0/300)
- Varje kväll innan du går och lägger tittar du dig i spegeln och säger till dig själv hur grym du är som gör detta! (0/7)
- Genomför minst 5 träningspass under veckan. (0/5)
- Ha en vecka fri från godis, snacks, läsk och andra sötsaker.

Jag känner mig peppad och positivt inställd, det här kommer jag klara rätt bra tror jag! Den stora utmaningen den här veckan blir nog att samla kilometrar. Jag tränar sällan löpning, så det är jobbigt att få in i schemat. Men det är ju där själva utmaningen ligger, det var därför jag signade upp mig på den! Jag jobbar lite tokiga tider denna vecka också, vilket försvårar ytterligare, men skam den som ger sig! Jag kommer ha möjlighet att träna på mornarna, så det är bara att ta sig upp och köra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0