Härlig spinning

Bild från spinningsalen i våras. Snart är det jag som sitter där framme!


Idag körde jag mitt spinningpass för några kollegor och instruktörer på StiL Det kändes nervöst att leda och prata inför folk jag känner, men det släppte ganska snabbt och jag försökte peppa och köra på. Blev fruktansvärt trött idag, det var väldigt jobbigt att prata under vissa delar av passet, och det har jag inte känt tidigare när jag övat, trots att jag även då snackat och instuerat under passets gång. Vet inte riktigt varför det blev så, jag hade ju till och med vilodag igår, så jag borde varit utvilad...
Jag testade idag att använda headset för första gången, vilket var ovant och lite konstigt, och så var det ju förstås första gången i mina nya spinningskor! Fötterna var inte riktigt helnöjda med skorna. Eftersom jag saknar främre fotvalv så är jag väldigt bred fram på foten, så fotknölen vid tårna ömmade lite. Annars tycker jag skorna gav bra stabilitet och det var bara de två yttre tårna på vardera fot som domnade bort, istället för hela framfoten som när jag kört med vanliga skor. Så överlag är jag nöjd med skorna. Inläggen jag köpte till var dock ingen hit, fotknölarna klagade nåt fruktansvärt, så jag tog bort dom och då blev det bättre :)
Passet dårå. Gick bra, jag höll tiden och deltagarna tyckte att upplägget var bra. Jag fick förstås några små kommentarer och tips, vilket var precis vad jag behövde, så det kändes grymt skönt att få. Det är ju riktigt många saker man aldrig tänker på som deltagare, som bara verkar helt naturligt, tills man ska sitta där framme själv! Guld värt med feedback helt enkelt!
Jag kommer att flytta nån låt och byta ut nån låt, sedan får det nog vara klart. Det här passet kommer jag ju bara köra i typ 2-4 veckor, sedan kommer utbildningen i Activio äga rum, och då kommer jag nog behöva göra om lite grann. Ska bli roligt med en utbildning i spinning, så får jag lite mer kött på benen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0