Crossfit i morse


helt färdiga efter ett tufft crossfitpass

Vi är helt frälsta i detta med morgonträning nu, så idag blev det morgonträning före jobbet för tredje dagen i rad! Dax för crossfit idag, och det blev dagens pass från crossfitnordic.se, som såg ut såhär:

Split Jerk 1-1-1-1- reps på 90-100% av din kapacitet (PR-försök)
Turkish get-up 1-1-1 reps på 90-100% av din kapacitet (PR-försök)

Därefter på tid:
500rodd
sedan 5 varv av:
8 klapparmhävningar
8 burpees
8 liggande fällkniv med medicinboll
8 tuck jumps

***

Meeeen, vi körde faktiskt 6 varv tror jag, och nu ser jag att det bara skulle vara 5! Aja, skitsamma, lite extra träning har väl ingen dött av... :P
Vi kom rätt lika jag och Jakob, Jakob ledde i början i och med att han ror snabbare än jag, men sen kom jag ikapp och om! Men han spurtade på slutet och jag tror att vi var klara rätt precis samtidigt, nånting på 12-13 minuter tror jag det var. När vi kom så lika så brydde jag mig inte om att kolla tiden så noga...

Får se hur det blir imorrn, om jag ska träna eller inte. Är rätt mör i benen efter två dagars tuffare benträning, så löpning imorrn känns inte så lockande. Och så har vi planer på att åka bräda på söndag, så en vilodag skulle nog sitta fint. Dessutom ska jag ut med några brudar ikväll, så huvudet kommer nog vara lite extra tungt imorrn... :/

Kommentarer
Postat av: Julia

Härligt! Vad hurtiga ni är som är morgontränar! Själv blir det på eftermiddagarna efter jobbet och crosstrainern är en favorit. Himla synd att det inte finns pass med det på mitt gym bara. Vore kul att testa!



Och bra blogg förresten. Du inspirerar verkligen :)

2012-01-13 @ 15:45:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0