Ägg i gröten?


Min frukostgröt


Min kära vän frågade vad jag menade med ägg i gröten, och det ska jag förklara!

Jag gör gröt i micron, och då blandar jag allt direkt i tallriken. 1dl havregryn, 1dl vatten, 1 ägg och en näve frysta bär (hallon/blåbär). Det rör jag ihop, och kör i micron 3 minuter. Ägget lämnar knappt nån smak om man blandar runt "smeten" ordentligt innan man micrar den, men den tillför protein och fett, vilket sänker måltidens påverkan på blodsockret. Bären ersätter sylten, vilket sänker sockerhalten på gröten och det är ju också jättebra. Till gröten äter jag oftast, men inte alltid, mjölk. Utan mjölk blir gröten mer energisnål, men inte lika god. När jag detoxade för ett år sedan så åt jag inga mjölkprodukter alls, utan drack en kopp grönt te till gröten. Inte lika gott, men det funkade. Beror helt enkelt på hur noga man är att räkna kalorierna :)

Kommentarer
Postat av: Malin I Form

Väldigt smart att göra så faktiskt! Ägg i smoothie är också finemang :D

2012-01-13 @ 20:53:21
URL: http://www.maliniform.com
Postat av: Christoffer

Det var någonstans här jag läste lite tokigt och skratta åt att jag läst 1dl ägg.. :)



Kör själv med något mer vatten men dock likartat "recept" :P

2012-01-15 @ 18:56:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0