Vilodag


Wrap med lax och grönsaker


Det blev vilodag för min del idag. På min "håltimme" på jobbet passade jag på att göra bort lite städning som jag haft ogjord, och förberedde mig för första träffen med årets "Kom igång:are". Kort om det projektet: inaktiva studenter mellan 20-25 år får anmäla intresse till ett projekt som syftar till att få dem att börja röra på sig. De får särskilda träningstillfällen där bara de antagna till projektet deltar, de får föreläsningar, kroppsmätningar, personliga träningsprogram och lite utrustning, typ träningsdagbok, ryggsäck etc. Projektet finansieras av Sveriges akademiska idrottsförbund, men deltagarna betalar ändå en liten anmälningsavgift. Jag är den person som här i Luleå föreläser för dessa studenter. Jag gjorde detsamma med förra årets "kull", som var vår första här i Luleå, och det ska bli jätteroligt att få göra det igen, jag ser fram emot det väldigt mycket!

Middagen idag blev inte den nyttigaste kanske, så istället bjuder jag på bild från gårdagens middag - laxwraps med grönsaker. Vi tog helt enkelt laxfiléer och stekte på dem (i ugn är väl att föredra, vi gjorde i stekpanna), la dem i tortillabröd och smällde på grönsaker plus lite turkisk yoghurt. Vi hade majs, ärter, avocado, lök och tomat som grönsaker på våra wraps, och tyckte att det blev riktigt gott. Hade inte velat vara utan någon av ingredienserna, och saknade egentligen ingenting heller.

Till lunch idag käkade jag rester av wrapsen, och då hade jag keso istället för yoghurten, vilket också funkade skitbra. Rekommenderas varmt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0