Svettig morgon


gymhandskar på!


Gick upp aldeles för tidigt idag, kvart i sex (!!) för att ta tidig buss till gymet och köra stationspass. Det kändes tungt, framförallt i ben och i min skuldra, men annars gick det bra. Kom fram till en ändring jag ska göra i passet, så är jag good 2 go sedan :) Glömde först mina gymhandskar i skåpet, men sprang och hämtade - dom är superviktiga för mig. Rekommenderar varmt sådana för alla som använder händerna i träningen, dom underlättar mycket och skonar huden så man slipper (eller får mindre) valkar och blåsor.

Och visst ja, min skuldra! Antingen är det en seeeeg träningsvärk, en inflammation eller så är jag bara stel och behöver massage. Ska vila överkroppen i helgen (bara åka massa bräda) och se hur det känns sedan. Jag har en massagetid inbokad nästa vecka, men verkar det vara en inflammation i muskeln så får jag avboka den så det inte blir värre.

Anyhow... imorrn ska jag få göra ett maxpulstest! Känner mig förväntansfull men inte särskilt taggad, för jag misstänker att det kommer bli jobbigt som f-n! Men det ska ändå bli lite spännande att se vad jag får för resultat. Inför spinning med Activio som vi ska börja med snart, så är det ju lite intressant att veta sin exakta maxpuls och inte bara den ungefärliga som är uträknad efter åldern. För även om jag tyckte den stämde hyfsat bra (226 minus åldern blir ju för mig 198), så vet man ju inte riktigt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0