Nya "bästisen"


Min nya "vän" - träkilen jag kör rehab på


Idag tog jag tidig skjuts till Jobbet med Camilla och väckte kroppen med ett konditionspass på Crosstrainern. Det var länge sedan jag gjorde det, men jag kände att jag behövde träna lite kondition nu när jag inte kan köra alla pulshöjande övningar på Cirkelpasset (pga knäna) och inte har vikarierat på några spinningpass, och därför inte kört nån konditionsträning sedan i måndags! 40 minuter blev det totalt, så det var inte så länge, men svetten droppade så jag känner mig nöjd ändå.

Efteråt körde jag dagens första omgång av min rehabövning för knäna. Kör 2ggr/dag och börjar bli rätt less. Jag vet ju att övningen är bra för mig, men samtidigt är den så trååååkig. Ändå ger jag förstås övningen min fulla uppmärksamhet och koncentrerar mig för att göra rätt. Målmedvetenheten vinner lätt över min längtan efter variation, så även om det är tråkigt och smärtsamt så är jag fast besluten om att jag ska få fullt fungerande knän som kan göra djupa benböj och utfallssteg igen!

Övnigen jag gör är excentriska knäböj på kil, så jag står på kilen med ena foten, går långsamt ner i enbensböj och går sedan upp på båda benen. Det är det långsamma neråt som är det viktiga och som ger effekt. Att gå upp igen ska jag avlasta så mycket som möjligt, och därför går jag upp på båda benen. I eftermiddag ska jag testa lägga på vikt också, och se hur det går. Tror inte det är några problem för senans skull, mer för balansen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0