Lugnt på träningsfronten just nu


Blev lite löpning innan helgen


Nu har både jag och Jakob varit småsjuka rätt länge, känns hur trist som helst. Men när jag i fredags kände mig något bättre passade jag på att springa lite efter jobbet innan jag for hem. Blev 4km på löpbandet, i väldigt lugnt tempo. Inte så långt, och jag hade orkat längre, men det var ändå skönt att bara röra på sig lite grann. Nu jobbar jag långa dagar denna vecka, men ska försöka klämma in lite träning ändå.

Helgen blev sedan lugn för min del. Var i Piteå på lördagen och föreläste om kostens inverkan på idrottsprestation för ett gäng unga innebandyspelare. Som alltid när man föreläser för en lite yngre publik så är det lite svårt att få dem att lyssna på prat så länge. Jag måste fundera ut alternativ till hur man kan undervisa för dessa. Otroligt svårt dock då det är så blandade åldrar. Sitter det 11-åringar och 15-åringar i samma publik så är det i princip omöjligt att göra hela föreläsningen intressant för ALLA. Det blir lättare ju mer jämngamla de är.

Det gick hur som helst bra , även om de yngre var lite rastlösa. Några enstaka föräldrar var med och de verkade intresserade och ställde frågor, det är alltid roligt. Allra helst föreläser jag ju för föräldrar och tränare, det är ju oftast de som lagar maten hemma till sina barn, och det är oftast de som är mest intresserade också.

På lördagkvällen funderade vi på att gå på hockey, men eftersom Jakob va rätt risig då så köpte vi hem matchen på nätet istället. Lite smårisig bild, tyvärr, och så var ju matchen kass - Luleå förlorade på hemmaplan mot Timrå med 1-4. Blä. Nästa match är hemma mot Linköping imorrn. Hoppas på bättre resultat då :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0