Cykel till jobbet



Då har jag för första gången cyklat till jobbet. Jag har tidigare mätt upp en kortare väg till jobbet, men hittar inte riktigt den vägen irl, så jag fick ta det säkra före det osäkra, vilket i detta fall innebar den längre vägen istället för en kortare. Det gick bra ändå, förutom att jag stötte på vägarbete mitt på en stig jag hade valt, så jag fick gå halvt i skogen bredvid cykeln en bit. I andra änden av stigen, där jag kom ut på vägen igen, hade man satt upp spärrar och varningsskyltar, men inte från det hållet jag kom. Irriterande! Nåja, då vet jag det tills imorrn i alla fall :)

Totalt var sträckan jag cyklade 8,4km och det tog prick 30 minuter att ta sig, men då vill jag ju gärna reservera bort några minuter där för skogspromenaden. Tiden imorrn blir nog mer rättvisande.

Får alltså 1,6 mil cykling i benen idag. Najs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0