Fästing!


Fästing. Bild från fasting.nu

Igår kände jag en öm punkt på magen, och tyckte det kändes som en stor, öm finne. Tyckte det var konstigt med en finne mitt på magen, men upptäckte när jag kollade att det inte alls var nån stor finne, utan en äcklig liten fästing som försökte gräva sig in i magen på mig. USCH!! Den ömmade och det var svullet och rött. Jag drog ut den (den satt HÅRT!) men det blev en liten svart prick kvar, så efter att ha rådfrågat min svärfar, som är läkare, så fick jag åka till jourcentralen och hämta ut antibiotika för igår kväll och imorse, så skulle jag få ut en kur på recept sedan. Där rådde läkaren mig att jag skulle försöka få ut det lilla lilla som var kvar, annars fick jag åka till vårdcentralen och be en läkare hjälpa mig.

Jag försökte karva ut det lilla skräpet men lyckades inte, så i eftermiddag ska jag till vårdcentralen. Jag får se om läkaren där kommer bry sig om att försöka plocka ut det, men jag kommer i alla fall få recept på en kur antibiotika hoppas jag, och då kanske det inte spelar så stor roll om det är lite skräp kvar. Obehagligt hur som helst, men jag mår prima och har ingen feber eller så, så jag tror inte det är nån större fara med mig :)

På grund av läkarbesök i eftermiddag var jag tvungen att ta bilen till jobbet så jag skulle hinna till läkaren efter jag slutat, men då passade jag på att komma till jobbet lite tidigare imorse så jag kunde träna lite innan. Blev 1,2 km löpning och lite frivändningar, bicepsrodd och sit-ups i brutalbänken. Jag VET att jag behöver träna mer kondition, men känns dumt att försöka belasta benen mer nu efter nästan 6 mils vandring i helgen, så jag får försöka ta tag i konditionsträningen nästa vecka.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Din vandringskamrat ska ut och kuta med mig idag :)

2011-06-15 @ 12:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0