Sommarträning!


dips är superenkla att göra utanför gymet, och ger skön träningsvärk i triceps!


Om man (som jag) ska bort över sommaren och inte har tillgång till sitt vanliga gym, så kan det vara skönt att ha en liten reservplan så att inte träningen blir helt lidande. Själv kommer jag ägna mig åt följande:

hopprep - har beställt ett eget med kullager från www.bodystore.com som jag ska öva hopp på, och då särskilt double unders. Har aldrig kunnat det, men nu j-lar!
promenader - är inte så förtjust i utelöpning, men syrran kommer nog lyckas dra med mig på en tidig löprunda eller två när vi ses. I övrigt blir det nog mest raska promenader, kanske med stavar.
simning - bada i pool och hav kommer jag göra varje dag under semestern. Simning kan vara både avkopplande och svinjobbig, beroende på hur hårt man simmar förstås. Jag kommer växla :)
styrketräning - med den egna kroppen som vikt. Armhävningar, sit-ups, dips, benböj av olika slag, utfallssteg av olika slag mm. Här finns alla möjliga övningar att välja mellan, och det går att göra träningen omväxlande, rolig och JOBBIG!

Så slappa inte ihop helt under semestern! Det blir så mycket godare med den där drinken, den där efterrätten etc om man jobbat för att förtjäna den. Och så blir det inte lika jobbigt när man väl kommer hem igen och tar tag i träningen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0