Svar på kommentar


shake (och hunden Zaphira i bakgrunden)



Postat av: victoria

Hur går det med detoxen nu när du gått in i Fas 2 förresten - vad är svårast att utesluta? Känner du dig pigg & välmående? :)

2011-01-11 @ 09:38:30
URL:
http://victoriaswellness.shapemeup.se


Jag har funderat lite på den här frågan, och hittills tycker jag fas 2 är lättare än fas 1. Beror nog mestadels på att förra veckan rent allmännt var ett enda stort kaos i och med flytten. Den här veckan har vi kommit i ordning mer, jag jobbar mer regelbundet och laga mat ordentligt osv. Magnus är också på i dieten till viss del vilket såklart underlättar. Vi äter samma men han lägger till saker också, tex ris till gårdagens svingoda lax.

Jag har i söndags kväll och igår kväll gjort iordning shakes som jag har tagit med till jobbet dagen därpå, vilket är skitsmidigt. Bjuder på recept senare... :) (hoppas jag får igång internet hemma snart så jag kan blogga hemifrån min egen dator!!!)

Det jag hittills varit sugen på och fått anstränga mig för att inte ge efter för är pepparkakor och mjölk. Var jättetörstig igår kväll och öppnade kylen för jag var sjukt sugen på mjölk. Men stängde igen och tog ett glas vatten istället. Bravo mig!! :D
Och när en kompis hälsade på igår blev jag sugen på en pepparkaka, men tuggade på en kycklingklubba istället. Allt handlar om val, och jag upplever det egentligen inte som jättesvårt. Bara jag är tillräckligt fokuserad så fixar jag det mesta. Och så länge detoxmaten jag äter faktiskt är planerad och god så saknar jag inget direkt... Upplever inget direkt sötsug heller, så det kanske detoxen hittills har hjälpt mig med! :)

Jag vet inte om jag känner mig piggare direkt. Kanske det... Har inte reflekterat så mycket över det faktiskt. Men jag känner mig i alla fall inte tröttare, så jag märker inte av något negativt alls med detoxen hittills, förutom att det kräver lite mer planering, men det behöver jag öva på, så det är bara bra :)

Kommentarer
Postat av: victoria

åh, kul att läsa mer i detalj hur det går för dig & du verkar ju sköta det supersmidigt! gott & smidigt med shakes, härligt med mindre sötsug & sådär också :) bra att du inte är tröttare än vanligt, och skönt att allt flyter på bättre nu när inte flytten är "ivägen"!



så tack för ett utförligt svar på min fråga :D kör på, keep up the good work!



PS. svar till din kommentar om massagen: ja, men eller hur är det kul att plåga sina nära & kära ibland, jag brukar också få massera dem lite titt som tätt hehe :P mm, superbra att ha som extraknäck i framtiden ju!

2011-01-11 @ 12:14:40
URL: http://victoriaswellness.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0