Stressig morgon!

Usch, ingen rolig morgon idag. Hade inget hemma att göra lunch av, så jag bestämde mig igår kväll att jag skulle gå till affären idag före jobbet. Gick upp i god tid, tog ut hundarna och skrev sedan en liten inköpslista och promenerade till "vår" affär. Tyvärr visade det sig att affären på söndagar öppnar kl 11, dvs samma tid som jag började jobbet idag. Svårt att hinna med en handling där då...

Jag gick hem igen, och som tur var så lånade vi ju Magnus föräldrars bil igår när vi uträttade ärenden, så jag tog bilen till ICA Kvantum. Men det tog ju förstås lite längre tid än vad det hade gjort att handla på affären runt hörnet, så jag kom hem från Kvantum 10.15, en kvart innan jag planerat att åka hemifrån och fara till jobbet, och då hade jag varken ätit frukost, duschat eller fixat mat att ta med mig till jobbet. Stress! Prioriterade duschen, sedan packade jag väskan så jag kunde fixa lunchen på jobbet, och så gjorde jag frukostgröten och tog med mig den i bilen. Skönt förresten att jag hade bilen. Jag körde den till Magnus föräldrar, och hans mamma körde mig sedan till jobbet, så fick hon tillbaka bilen. Smidigt värre!

Well, väl på jobbet så satt stressen från morgonen fortfarande i, och jag gjorde morgonstädningen i en rasande fart. Fick en kvart över till att ringa lite viktiga samtal istället, vilket var effektivt för att minska stressen. Behöver egentligen lära mig lite avslappningsövningar eller nåt, så att jag kan koppla av i sådana här stressiga situationer. Någon som har nåt bra tips?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0