Lax med sötsur sås

Igår åt jag och Magnus lax med sötsur sås. Mycket gott och svinenkelt att göra!!
Har en bild men har inte min egna dator så jag får bjuda på bild senare...

Recept 4 pers

4 portionsbitar lax
100g cashewnötter
3dl sötsur sås

Sätt ugnen på 200 grader
Mortla/krossa/hacka nötterna. Blanda med den sötsura såsen. Lägg laxen i ugnssäker form, häll över såsen. In i ugnen ca 25 min (beror lite på om fisken är färsk eller frusen. Färsk lax tar inte mer än 10 minuter, frusen lax något längre). Klart!

Servera med önskvärt tillbehör, typ en god sallad, grönsaker etc. Magnus åt med råris till.

Kommentarer
Postat av: Malin I Form

Vad gott det lät!



Sv: Jag säger att den nog ungefär är lika sötsliskig som ett klassiskt proteinpulver då :)

2011-01-11 @ 10:48:37
URL: http://maliniform.shapemeup.se
Postat av: victoria

lät ju supergott!! tack för tipset :)

2011-01-11 @ 12:16:47
URL: http://victoriaswellness.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0