Första detoxmåltiden!



Victoria skriver i sin blogg att hon ska börja varje morgon med att dricka ett glas varmt vatten med ingefära i före frukosten. Jag ryser vid blotta tanken! Jag löste det istället så att jag köpte ett grönt te med ingefära och citron, och det drack jag en kopp av innan jag satte i mit min gröt gjord på fiberhavregryn och frysta bär. Trodde faktiskt inte det skulle bli gott att äta gröt utan sylt och mjölk, och det ser ju kanske inte jättesmarrigt ut på bilden heller, men det blev jättegott!

Receptet:
1dl fiberhavregryn
2dl vatten
1 näve frysta bär (jag tog hallon och blåbär)
liten nypa salt (men det tror jag man kan skippa utan att påverka smaken nämnvärt)

Blanda allt i en tallrik, ställ in i micron i 2 minuter på full effekt. Eftersom man inte har någon mjölk som kyler av gröten när man detoxar, så kan man låta gröten svalna lite innan man börjar äta. Ta en kopp te tex! :P

Kommentarer
Postat av: victoria

Hehe, jag håller med om ingefärsvattnet - det är inte det godaste, ska nog också köpa något te med ingefära istället :) Bra lösning där!



Eller hur är det gott med gröt & bär? Jag kör dock med lite mjölk i också, nu på uppvärmningsveckan.. sen blirdet nog havre eller sojamjölk, men det funkar alltså helt utan någon slags mjölk tycker du? :)

2011-01-04 @ 14:42:47
URL: http://victoriaswellness.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0