Ajja bajja!


slarv i frysdisken

Tycker det är skrämmande hur slarviga matvarubutikerna är när de lägger varor i sina frysdiskar! Det finns en röd rand i alla frysdiskar som markerar hur högt man får lägga varor för att de fortfarande ska hållas vid rätt temperatur, vilket ju såklart är skitviktigt med frysvaror som tex fisk och fågel som inte är så bra att äta rått. Men jag har hittills inte sett en enda butik hålla sig under dessa linjer. Bilden ovan tog jag på ICA Kvantum i förmiddags då jag skulle köpa kyckling, och man kan ju ganska tydligt se att det ligger massor med kyckling ovanför linjen. Jag tog en sådan låda som syns till vänster i bild, men grävde mig neråt och tog en låda som låg långt ner (vilket inte var helt lätt, men jag var envis!).

Se därför upp när du handlar så att de varor du tar för dig av inte legat ovanför dessa streck, för då riskerar du att få en sämre vara än om reglerna följts. Sånt här kan man faktiskt anmäla butikerna för...

Kommentarer
Postat av: josephine

allt bra idag ? :)

2011-01-17 @ 07:30:40
URL: http://joseephiines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0