1. Min idrottsbakgrund

Då börjar jag med den här nya listan då, och första inlägget handlar om min idrottsbakgrund!

Min idrottsbakgrund innehåller lite smått och gott, men när det gäller idrott höll jag på med ridning och friidrott. Ridningen blev väl det som jag fastnade ordentligt för, även om jag var rätt duktig i friidrott. Jag valde en ridinriktning på högstadiet, men klassens tjejer var snobbiga och elaka så jag bytte skola och slutade med ridningen. Några år senare återupptog jag ridningen, men då privat som skötare åt en jättefin häst som hette Chas. Mysig pålle! Jag umgicks också mycket med en kompis som hade häst. Sedan fick jag inte så mycket tid över till att hålla på med hästar, och jag slutade rida. Jag vill dock börja igen, men just nu jobbar jag så konstigt att det inte riktigt finns så goda möjligheter till det...

Jag har också gått i fotbollsskola nån vecka sådär som liten, men bollsporter har aldrig varit min grej, eftersom jag har noll bollsinne och är bollrädd.

När det gäller motionerande i övrigt så har jag i princip växt upp på Friskis & Svettis, där min mamma var funktionär, och jag gick på juniorgympa där tillsammans med en kompis. Vi var väldigt vältränade! När jag blev äldre blev jag själv funktionär där, men inte som gympaledare utan som så kallad gympavärd (precis som mamma), och tog emot motionärerna då de kom till passen osv. Mysigt uppdrag för en social prick som jag själv. Sedan blev mamma spinningledare på Friskis och min kärlek till spinningen inleddes. På Friskis hade jag nog varit kvar om det inte varit för flytten till norrland, och här tränar jag ju nu ungefär samma grejjer som på Friskis & Svettis, dvs gruppträning i olika former samt lite gym. Det passar mig väldigt bra. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0