Hela detoxen avklarad!


detoxfrukost

Nu är hela detoxperioden över. Så här kommer en liten sammanfattning! :)

Bästa med detoxperioden: Erfarenheten och viktnedgången. Det var helt klart en utmaning och sådana är ju alltid bra att ha i ryggsäcken, särskilt om man som jag är utbildad inom och vill jobba med kostrådgivning. Viktnedgången var en kick i sig, och sporrade mig att fortsätta detoxa.

Sämsta med detoxperioden: Alla förbud, som nästan gav mig större sug efter dom grejjerna jag inte fick äta än jag brukar ha.

Detta tar jag med mig: Erfarenheten, att jag höll mig så mätt och ändå gick ner i vikt och mådde bra hela tiden. Att jag klarar av att göra något som ändå är så extremt (med mina mått mätt).

Detoxmat jag kommer fortsätta med: Kommer fortsätta äta bär i frukostgröten, men jag kommer äta mjölk till gröten vilket jag ju inte gjorde under detoxen. Har lärt mig äta mycket utan salt, har ingen salt i gröten trots att detoxen är över. Jag kommer äta mer fisk och kyckling än rött kött, för det är så gott och enkelt att göra. Har lärt mig dricka grönt te, och har lärt mig dricka te utan mjölk, och det kommer jag fortsätta med.

Detta gör jag annorlunda om jag gör om detoxen: Kortare introvecka och sista vecka. Kändes som onödigt långa perioder, särskilt sista veckan. Och så kommer jag planera veckorna bättre, och lägga själva detoxen under en bättre period, inte precis vid en stor flytt som jag gjorde nu.

Summa: Jag är glad att jag genomförde den här detoxen, men jag kan inte påstå att jag är sugen på att göra om den. Jag får se om det blir av igen om ett år eller så, men nu vet jag i alla fall vad det innebär och vad det gör med kroppen osv, så nu är jag en erfarenhet rikare! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0