Functional Training


Topphälsa #3 2011


Igår (eller var det i förrgår?) fick jag tidningen ToppHälsa i brevlådan. Älskar när den kommer, det är en tidning helt proppad med pepp!

 

I det här numret kan man bland annat läsa om Functional Training, en träningform som är hetare nu än någonsin! Det innebär i princip att man tränar med sin egen kropp och tränar sig i rörelser som man har nytta av i verkliga livet också. Träningsformen har sitt ursprung i rehabiliteringsträningen, men är idag alltså en träningsform som alla kan (ska!) hålla på med.

 

StiL har vi precis satt upp vårt funktionella gym, ett rum fullt med redskap som används inom functional training (eller funktionell träning som det ju heter på svenska), och det är ett stort intresse för detta nya gym.

 

Och nu kan man alltså läsa i ToppHälsa om den här träningsformen, och får tips på bra övningar. I tidningen finns också ett erbjudande om att köpa en dvd om träningsformen, med Annika Sjöö och Michael Hansson. Jag som prennumerant har i alla fall fått erbjudande om att köpa dvdn, men jag antar att den ligger i lösnummerna i butiken också. Jag funderar på att köpa den, men har inte riktigt bestämt mig ännu...


Kommentarer
Postat av: Malin I Form

Funktionell träning är riktigt grymt!

2011-02-03 @ 10:26:22
URL: http://maliniform.shapemeup.se
Postat av: victoria

ja, samma här :/ men tyvärr åkte vi på det ändå, jaja.. precis, då bannemej ska vi ta igen :D är superträningssugen!!

2011-02-03 @ 18:42:50
URL: http://victoriaswellness.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0