8. Favoritmat


Oxfilé med ugnsrostade rotfrukter, tomat- och fetaostsallad och hemmagjord bearnaisesås


Min absoluta favoritmat är en riktigt mör, småblodig bit oxfilé med hemmagjord bearnaisesås (helst ska mammaha gjort den, för jag har ännu inte lärt mig att göra den lika bra) till, det finns inte något som riktigt kan slå det tycker jag. Frågar du mig så är detta inte särskilt onyttigt, förutom såsen som består till 99% av smör (En som äter enligt LCHF kanske dock gärna byter ut rotfrukterna mot ännu mer sås). Men för att ha god hälsa måste själen också må bra, och då är favoritmaten (oavsett vad det nu må vara) väldigt nyttigt att stoppa i sig emellanåt! :)


Kommentarer
Postat av: Evelina

Det underbara med smoothie är ju att det bara är att ta vad som finns hemma så blir det gott.. Men just nu är jag lite insnöad på mango/jordgubb smoothie :D



Har du någon favoritsmoothie?

2011-02-07 @ 08:07:32
URL: http://getfit.shapemeup.se
Postat av: Ingrid

Min bea har utvecklats - det gäller i alla sporter: all träning ger färdighet, så även matlagning.



Kul att se dig i nya kläder när vi kommer upp alltid lika spännande....

Puss mamma

2011-02-07 @ 20:46:58
URL: http://jusefinlouice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0