6. Mål med träningen


Stark?


Målen med min träning är flera! Måste tänka nu så jag får med allt :P

Jag har både synliga (ytliga) och osynliga (inre) mål med träningen. Jag vill må bra, vara frisk, och ha en snygg, stark och vältränad kropp. Som liten hade jag mycket gratis, var och såg väldigt muskulös ut utan att jag gjort mig förtjänt av det. I tonåren var detta inte så skoj, och på gymnasiet vet jag att det fanns de som kallade mig för "Mr Muscle" (ni vet rengöringsmedlet) bakom min rygg, och en tjej gick och sa till alla att jag tränade på gym jämt osv, men det gjorde jag ju inte... Stora komplex för musklerna där alltså, som jag ju inte kunde göra så mycket åt.. :/

Men det är ju en helt annan historia egentligen! :) Nu är jag tvärtom stolt över min kropp (mycket tack vare andra träningsbloggare som stolt visar upp sina snygga kroppar), och även om jag idag måste kämpa lite mer för att få de muskler jag har att se snygga ut och vara funktionella så är det helt klart ett av de stora målen som hägrar.

Men snygga muskler är inte så skoj att ha om man inte sedan i vardagen kan använda dem. Att få höra "Anna, du är ju så vältränad, du orkar ju det här..." och så pallar man i själva verket inte alls. Inte kul! Så musklerna ska inte bara synas, de ska funka och vara starka också! Mycket viktigt! (Bland annat därför är jag så grymt taggad på detta med funktionell träning!) Jag vill också få bättre "flås" (kondis) och tränar därför olika typer av konditionskrävande pass också, tex bodystep (som är så sjukt kul!!).

Under hösten har jag haft som mål att jobba bort lite av det fett kring magen jag lyckats lagra på mig under de senaste åren. Men det har jag ju faktiskt lyckats med nu, så då är målet att hålla det där jag blivit av med borta! Vill inte ha tillbaka det, nej tack!

Utöver dessa mål så har jag också som mål att träningen alltid ska vara rolig. Det lyckas jag inte alltid med, ibland är det sjukt motigt! Men oftast är träningen rolig, annars hade jag nog letat efter en annan träningsform!

Det finns säkert mer jag har som mål med träningen, men jag tror att jag i stora drag fick med det mesta :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0