3. Ett fint idrottsminne

Idrottsminne vet jag inte om detta är, men ett träningsminne i alla fall!

Det var en vinter för ett par år sedan, och jag hade fått löparkläder för löpning utomhus vintertid i födelsedagspresent (6 december). I mellandagarna följde jag med mina föräldrar och yngsta syster ner till Göteborg för syrran skulle spela handbollsturnering där. Det var inte så kallt i Göteborg trots att det var slutet på december, och jag hade mina löparkläder med mig. En morgon stack jag ut och sprang runt en park som fanns precis i närheten. Två varv runt parken blev det (totalt kanske ca 4 km), och sedan gick jag upp på hotellrummet, duschade, och mötte föräldrarna vid frukostbuffén. Jag var så grymt nöjd, löpningen hade gått så bra, och så brukar min mamma bli lite smått avis när jag är sådär extra "duktig" och tränar på någon obekväm tid eller liknande (som löpning före frukost etc). Och minnet av hennes min när jag berättade att jag varit ute och sprungit på morgonen gör mig fortfarande löpsugen :P

Mina snygga löparbrallor:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0