16. Favoritlivsmedel



Mitt absoluta favoritlivsmedel just nu är bröd. I närbutiken dit vi flyttat nu så har dom nybakt bröd, och jag älskar det! Det godaste brödet är fullkornsbrödet, men dom har också dinkelbröd, lantbröd, bagels mm. Mycket gott och mycket uppskattat!

Bröd är dock extremt kolhydratrikt, och äter man jättemycket bröd går man lätt upp i vikt. I bröd finns förvisso fibrer, men inga större mängder vitaminer och mineraler, så man ska inte äta så hemskt mycket bröd egentligen. Bättre då att äta frukt. Jag äter då gärna båda delarna, och när det finns dagsfärskt bröd i butiken har jag svårt att låta bli att köpa hem en limpa...

Kommentarer
Postat av: Malin I Form

Åh, nybakt bröd är ju så himla gott :)

2011-02-15 @ 10:19:15
URL: http://maliniform.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0