Träningsvärk från helvetet

I fredags hade vi en sjukt trevlig dag och kväll med jobbet, som innehöll bla 14-kamp i lag (mitt lag kom 3a och jag var bäst i mitt lag! :) ) och jättegod middag. Mitt i programmet hade vi "håltimme", och då passade vi såklart på att träna. Det blev en av StiLs instruktörer Frida som höll ett litet stationspass som var rysligt tufft, och grymt skoj! Mest troligt kommer vi att ha det passet i vårt utbud inom kort. Träningsvärken jag fick efter det passet var inte av denna värld. Helt galet. På söndagsmorgonen tog jag mig inte ur sängen pga träningsvärken i armar och mage, jag fick rulla ur! Idag känns det inte så mycket längre (som tur är!), och imorrn kör vi samma pass igen, en sluten liten grupp. Ska bli spännande att se hur det går.

Passet är indelat i stationer och man arbetar repetitionsbaserat i par. Först kör man 12 reps av varje övning, sedan 11, sedan 10 osv. Man kan då mäta sina egna framgångar under terminens gång genom att man hinner längre och längre ner. Kommer man till 0 börjar man jobba sig uppåt igen. Det kommer dock ta tid innan jag kommer dit, på de flesta stationerna kom jag till 9 reps. Man jobbar i fem minuter (!) på varje station. Det är rätt länge, så vilan mellan stationerna är hela 2 minuter lång, och det behövs!

Hoppas verkligen passet dyker upp på schemat till våren, jag tror det skulle bli väldigt lyckat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0