19 km stavgång


Nyss gått i mål


I söndags gick jag och Jakob stavgångsvasan 19km. Det gick jättebra, och vi hade kanonväder för promenad hela vägen, dvs mulet men uppehåll. Jakob fick problem med knät på slutet av loppet, men vi hann ändå ikapp en kvinna vi jagat de sista km. Starten gick ca kl 9 och vi var i mål ca kl 12, så jag tycker vi fick en helt ok tid.

Efter att vi gått i mål fick vi gå och duscha och sedan åt vi en skitgod lunch på ett wärdshus i närheten. Lyxade till det med öl till maten också, very najs. Sedan blev det slappande i solen (ja, vi fick lägligt nog sol på eftermiddagen) vid vattnet några timmar, och varsin glass.

Tog sedan nattåget hem, och det var första gången jag hade liggplats på nattåget. Riktigt skönt att kunna sova ordentligt, och jag blev inte alls åksjuk som jag var lite rädd för att jag skulle bli. Tåget var dessutom i tid, vilket det aldrig varit när jag åkt med det tidigare, så jag kom i hyfsad tid till jobbet på måndagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0