Jämförelse

I Juli så gjorde jag en kontrollvägning, mätte midjemått och mått kring lår. Idag har jag gjort motsvarande.

I slutet av förra veckan vägde jag 71,0kg och idag vägde jag 70,9kg. Ingen nämnbar nedgång, antagligen pga att jag är sjuk och inte har kunnat träna något, samt att helgen har varit lite onyttig. På kaninutställningar blir det lätt så, då det är lite stressigt och dåligt med bra matställen och sådant.

Hur som helst så mätte jag även midjemått och mått kring lår idag. Förra gången jag mätte såg det ut såhär:

 

Längd: 173cm

Vikt: 73,4kg

midjemått: 85cm (tjockaste stället)

Omkrets på lår: 60cm (tjockaste stället)

BMI: 24,5

 

Idag ser det ut såhär:

Längd: 173cm (fortfarande)

Vikt: 70,9kg

midjemått: 81cm (tjockaste stället)

omkrets på lår: 59cm (tjockaste stället)

BMI: 23,7

 

Jag har alltså minskat en del i både vikt och midjemått. Omkretsen på låret har minskat 1cm, vilket inte är så mycket att hurra för, men det är åtminstone en minskning!

Inatt hostade jag rejält, men jag hoppas att jag ska kunna träna igen på fredag (imorrn jobbar jag hela dagen).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0