Bilder från öppet hus på StiL



Zumba Fitness finns nu på StiL, och premiären hölls av Carina på vårt öppet hus i lördags. Eftersom jag jobbade kunde jag inte vara med, men jag tittade lite och det såg riktigt kul ut! Carina är rysligt duktig på att dansa också, häftigt att se!


Nere i entrén hade Stefan, gymansvarig, ställt ut en ny maskin, en stakningsmaskin. Rörelsen ska likna att staka sig fram på tex längdskidor, och fungerar ungefär som en roddmaskin fast stående. Stefan demonstrerar här hur det funkar. Under dagen var det många som provade, eftersom det hölls en tävling om vem som stakade 500m snabbast. Man kunde vinna en gratis 30 min massage. Det såg riktigt jobbigt ut, och tydligen tränas baksidan av armen (triceps) väldigt hårt i den här maskinen. För den som vill ha stora armar är ju detta bra. Triceps är den största muskeln i överarmen så det är armens starkaste muskel och minst lika viktig att träna som biceps om man vill ha starka/stora muskler.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0