Bonaqua!



Glömde igår att skriva mitt omdöme om Bonaquan med päronsmak som jag drack till min lunchbar igår. Well, det blir inget bra betyg. Första klunken var jag imponerad av att det smakade så mycket päron, men efter några klunkar så smakade det värre och värre. I Bonaqua har tillverkaren (coca-cola) nämligen tillsatt socker! I vatten! Ja, det är förvisso fruktsocker, men det är tillsatt utöver päronjuicen, så det är inte enbart pga päronsmaken. Det smakade sött och plastigt. Jag klarade inte ens av att dricka halva. Blä!

I Bonaquas naturella vatten är det dock bara kolsyra och "svenskt källvatten", och det smakar betydligt bättre, så då rekommenderar jag hellre den.

Börjar faktiskt ogilla coca-cola mer och mer. De tillverkar massvis med produkter som ska verka så himla nyttiga, men så tillsätter de en massa onödigt socker. Som deras vitaminvatten i 6 olika smaker. 23g socker per flaska (5dl). Typ som läsk. En sådan skulle jag kunna tänka mig att dricka direkt före träning som en energikick typ, inget annat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0