Vilken morgon!



Idag gick jag upp 6.15 och svepte en mugg med filmjölk. Sedan tog jag ut hundarna, packade träningsväskan och gick iväg till gymet. Dax att testa poweryoga! Yogan började kl 7 och höll på i en timme. Tur att jag känner instruktören väl, hon gav mig några tips innan passet drog igång, som att jag kunde rulla ihop mattan att sätta mig på då vi skulle sitta på knä, så jag inte skulle få ont tex.

Överlag tycker jag att passet var skönt och avslappnande, med en del statisk träning som var jobbig och ansträngande. Jag blev lite anfådd emellanåt, men totalt sett så är inte yoga en träningsform som tilltalar mig särskilt mycket. Jag tyckte om några av övningarna, men skulle hellre göra dem själv hemma i avslappningssyfte.

På vägen hem kände jag mig väldigt avslappnad och skön i kroppen. Det är riktigt kallt ute här i Luleå idag, -18 grader nu på morgonen, och det är så vackert med all vit frost på träden. Kolla bara vad jag gick hem till:


Härlig soluppgång, vacker färg på himlen och som sagt vackra vita träd. Känns som att idag kommer att bli en härlig dag! Ikväll kommer jag köra spin/pump. Det var ett tag sedan jag körde pumpen, och det ska bli jättekul! Har hört rykten om att ny release är på G, så jag vill gärna ta chansen att köra det gamla passet innan det försvinner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0