Härlig ridtur!



Såå, då var jag hemma igen efter en underbar förmiddag strax utanför Luleå. Jag och en kompis var iväg och red islandshästar. På bilden är "min" häst, ett sto som hette Merja. Hon var jättefin och hade jättefina gångarter. Hon var ganska pigg, precis en sådan häst som jag ville rida! Och det var hur kul som helst - men jobbigt! Har nu ont i rumpa, lår och armar, men det lär vara smärta i fler kroppsdelar imorrn misstänker jag, för det var flera år sedan jag red sist! Men jag tyckte ändå att jag hade kvar mycket av det jag kunde tidigare. Jag fick Merja att gå fint på tygeln, som det heter, och ganska snabbt dessutom. Berodde nog lika mycket på henne som på mig kanske, eller ännu mer på henne, men ändå! :)

Nu är jag hur som helst heeeelt slut, och då är det dax att sticka iväg och jobba lite som ass. Kul kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0