Föreläsning


Skärmdump från www.jonashelgesson.se

 

Idag fick jag privilegiet att gå på föreläsning för Jonas Helgesson, föreläsare, skribent, författare och, stå-upp-komiker. Han pratade om framförallt försöka se det positiva i livet, och sluta fokusera på det negativa. Han menade att personer ofta fokuserar på vad man INTE kan, istället för att fokusera på vad man faktiskt KAN. Man gör ofta det man inte kan viktigare än det faktiskt är. Han jämförde det med att presentera sig för en ny bekantskap som vad man INTE hette, eller att gå till affären med en lista på vad man INTE ska köpa. Det är med andra ord ganska ointressant.

 

I det stora hela en riktigt rolig, intressant och inspirerande föreläsning som jag kommer att bära med mig länge. Via hans hemsida kan man beställa hans två böcker; "grabben i kuvösen bredvid" och den senaste "Ett CP-bra liv". Jag ska garanterat beställa dom, utan tvekan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0