Viktnedgång

Jag har insett att jag har ett högre BMI än sist jag kollade. Med mina 76kg och 173cm har jag ett BMI på 25,39. Det är klassat som övervikt. Jag tycker väl kanske inte att jag är så himla överviktig, men det är en gräns jag ändå gillar att hålla mig UNDER. Jag gick ju ner till 72 innan jag for till Cypern, men i och med all mat och dryck på Cypern samt brist på motion, och dessutom en otrolig slöhet när jag kom hem, så har jag gått upp massa i vikt. Planerar dock att göra något åt saken ordentligt nu, särskilt som min mor (som jag ju tävlar lite med här) har gått ner till 70,2kg. Utan att ens försöka!! Men hon tränar mer än jag, så jag unnar henne verkligen framgången, absolut. Men jag måste skärpa mig och bli lika bra som hon på att träna och äta bra. Minst lika bra!! Jag är ju för 17 universitetsutbildad kostvetare!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0