Slappardag

Idag har min träning uteblivit. Jag har helt enkelt inte hunnit, mest på grund av att jag jobbade mitt på dagen då jag vanligtvis tränar, och sedan var jag hos en kompis på födelsedagsfika. Riktigt trevligt, även om det kanske blev några kakor för mycket för att dagen ska ha slutat på en normal energibalans. Men men, även solen har fläckar, och även den mest ihärdige hälsofreaken tar ett stapplande snedsteg ibland, så då får jag också göra det.

Under förra året kom jag till en ganska allvarlig insikt: jag belönade mig med mat. Det är ju egentligen ett matmissbruk, och jag var inte nöjd när jag insåg att jag så gott som dagligen tyckte att jag kunde belöna mig med onyttigheter som glass, chips, godis, kakor etc för att jag hade haft en lite jobbig dag. Jag hittade hela tiden anledningar till att belöna mig med dagar i soffan med glass osv.

Numera belönar jag mig med träning och nyttig påhittig mat, bio med min man eller en långpromenad med hundarna. Sådant mår jag riktigt bra av, och i längden mår jag såklart bra av att inte belöna mig med onyttigheter, för det är ju egentligen ingen belöning alls. Så imorrn ska jag unna mig ett härligt träningspass, jag förtjänar det efter slappardagen idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0