Kassler och surkål till lunch



Idag blev det kassler med surkål till lunch. Vi åt det alltid hos min pappas farmor när vi hälsade på hos henne, så jag tänker alltid på henne när jag äter det här. Normalt äter man väl också kokt potatis till, men idag blev det inte så, för jag hade ingen potatis hemma!

Igår kväll var jag och Magnus ute på restaurang och åt, och sen gick vi på bio och såg "Up in the air". Den var väl helt okej, men inte mer än så... Det var ändå riktigt mysigt att få komma iväg och umgås bara jag och Magnus, och jag tror att man måste göra sådana saker ibland för att det inte ska bli för mycket vardag över ens liv. Blir lätt enformigt och långsamt...

Idag hade jag tänkt träna Bodyvive på förmiddagen, en träningsform utvecklad för målgruppen medelålders kvinnor, men som är bra träning för vem som helst egentligen. Man använder en boll (den väger nästan ingenting) som inte är riktigt fullt pumpad, och den ska man hålla mellan händerna till exempel och trycka hela tiden, så att även när rörelserna mest tränar benen så tränas armarna på samma gång. Sedan använder man också gummiband med motstånd. Som ett vanligt gympapass ungefär. Men det blev inte någon bodyvive för mig idag eftersom låset i ytterdörren frusit. Det blåste mest troligt in en massa snö i låset igår när vi nästan hade snöstorm här (mycket lugnare väder idag dock tack och lov!), och idag gick det inte att få in nyckeln i låset ens! Jag ville inte lämna det olåst hemma, så jag stannade hemma och storstädade lägenheten istället. Nu har jag fått hjälp med låset så att jag åtminstone kan komma iväg till jobbet vid fyra!

Som kompensation för att jag inte hade möjlighet att träna idag, och för att jag inte kommer kunna träna nåt pga besök i helgen, så ska jag träna spinning kl 8 imorrn bitti! Så tidigt har jag nog aldrig gått på ett pass, men det ska bli roligt att testa på det. Kommer nog bara ta ut hundarna innan jag sticker hemifrån, så får jag och hundarna äta frukost sen när jag kommer hem.

Kommentarer
Postat av: Mang

Das saurkraut!

2010-01-29 @ 15:12:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0