En spikmatta, tack!

Jag har funderat mycket på det här med spikmatta. Den sägs ju hjälpa så många att slappna av osv, och det skulle jag ju faktiskt behöva. Avslappnande träning som pilates och body balance funkar inte på mig, jag blir rastlös istället för nervarvad. Men jag har ju precis börjat lära mig att bada bastu, kanske kan jag lära mig slappna av med en spikmatta?

Läste nyss i tidningen Fitness Magazine (www.fitness-magazine.com) att man på ett gym i Stockholm precis lanserat ett gruppträningspass med spikmatta som enda träningsredskap. Journalisten som testade passet var visserligen föga imponerad av nivån på passet, men tyckte det var en skön och avkopplande träning. Man kanske borde prova...?

Nu finns dessutom spikarna på kuddar för den som vill bli lite extra taggad (www.spikmattan.nu). Ser hur häftiga ut som helst, kanske vore nåt...?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0