Älskade crosstrainer



Jag har blivit förälskad i crosstrainern. Denna fantastiska maskin är superskön, man kan träna ganska avslappnat om man vill eller jättehårt om man vill det, och den tränar hela kroppen. Ser man till att spänna mage och rumpa får man dessutom ut lite extra. På de flesta gym kan man dessutom titta på TV samtidigt som man tränar på konditionsmaskiner som tex crosstrainern. Detta gör att man kan sväva iväg lite i tankarna istället för att konstant fokusera hur jobbig träningen är. Det kan också bli ganska långtråkigt att stå på en konditionsmaskin inomhus och stirra in i en vägg.

Crosstrainern ger en allsidig träning utan att belasta knän och leder onödigt mycket, vilket är bra för den som har problem med knäna eller är tung och inte vill belasta knäna med all vikt.

Idag ska jag träna på crosstrainern och sen ska jag äta lunch med en kompis från högstadiet som jag har träffat på helt slumpartat på jobbet då hon tränar där, 90 mil från där vi först lärde känna varandra. Ska bli himla trevligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0